To σωστό σωματικό βάρος είναι ένα σημαντικότατο στοιχείο καλής υγείας.  Το πόσο τρώτε, καθώς και τι τρώτε,  παίζουν  καίριο ρόλο στη διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους ή στην απώλεια βάρους. Ένα άλλο βασικό στοιχείο είναι η άσκηση.

Για χρόνια, θεωρείτο ότι οι δίαιτες  χαμηλών λιπαρών ήταν ο καλύτερος τρόπος για να χάσει κανείς βάρος. Παρόλα αυτά,  σήμερα φαίνεται ότι οι δίαιτες αυτές  συχνά δεν αποδίδουν καθώς, εν μέρει στις εν λόγω  δίαιτες,  συχνά το λίπος αντικαθίσταται με εύπεπτους υδατάνθρακες.

Έχουν δημιουργηθεί  εκατοντάδες δίαιτες, πολλά υποσχόμενες για  γρήγορη και μόνιμη απώλεια βάρους. Για παράδειγμα, θυμηθείτε τη δίαιτα της λαχανόσουπας, τη δίαιτα του γκρέιπφρουτ, την 48ωρή μαγική δίαιτα του Χόλυγουντ,  τη δίαιτα με το ξυνόμηλο και πολλές, πολλές άλλες.

Η αλήθεια είναι ότι σχεδόν κάθε δίαιτα θα λειτουργήσει εάν αυτή σας βοηθά να λαμβάνετε λιγότερες θερμίδες έτσι ώστε να έχετε απώλεια βάρους.

Οι δίαιτες το επιτυχαίνουν  αυτό με δύο βασικούς τρόπους:

• 1ον Παρακινώντας σας  να καταναλώνετε ορισμένα «καλά» τρόφιμα   και/ή  να αποφεύγετε τα «κακά» τρόφιμα.

• 2ον Αλλάζοντας τον τρόπο που συμπεριφέρεστε και τον τρόποι που σκέφτεστε  ή νιώθετε σχετικά με  το φαγητό.

Να θυμάστε ότι η καλύτερη δίαιτα ή καλύτερα διατροφή για την απώλεια βάρους είναι αυτή που είναι ωφέλιμη για όλο το σώμα σας,  από την κορυφή μέχρι τα νύχια και όχι μόνο για την περιφέρεια μέσης. Είναι επίσης αυτή με την οποία μπορείτε να ζήσετε και να την ακολουθήσετε  για μεγάλο χρονικό διάστημα .  Με άλλα λόγια, είναι  μια διατροφή που σας προσφέρει άφθονες ωραίες γεύσεις και υγιεινές επιλογές,  που ενοχοποιεί λίγα τρόφιμα, και δεν απαιτεί μια εκτεταμένη και δαπανηρή λίστα σουπερμάρκετ  ή  συμπληρώματα διατροφής.

Μια δίαιτα-διατροφή που πληροί τους κανόνες που πρέπει να διέπουν μία σωστή διατροφή είναι η  μεσογειακού τύπου διατροφή.  Μια τέτοια διατροφή συνήθως περιλαμβάνει:

• μερικές μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα

• ψωμί  και δημητριακά ολικής αλέσεως

• καλά λιπαρά από καρύδια, σπόρους, και ελαιόλαδο

• άπαχη πρωτεΐνη από  πουλερικά, ψάρια, και όσπρια

• περιορισμένες ποσότητες κόκκινου κρέατος

• μέτρια κατανάλωση κρασιού με τα γεύματα (όχι περισσότερο από δύο ποτηράκια την ημέρα για τους άνδρες και ένα για τις γυναίκες).

Η μεσογειακή διατροφή είναι ένα ευέλικτο πρότυπο διατροφής. Οι άνθρωποι που ακολουθούν τέτοιες δίαιτες-διατροφές τείνουν να έχουν χαμηλότερα ποσοστά καρδιακών παθήσεων, διαβήτη, άνοιας και πολλών άλλων χρόνιων παθήσεων.

 

Author: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη Κωνσταντίνου, ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου εδώ και αρκετά χρόνια. Ενώ παράλληλα διδάσκω στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Είμαι αριστούχος των ΤΕΙ Αθήνας, στο τμήμα Αισθητικής και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Διατροφής Διαιτολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα τροφίμων.