Πώς να διαχειριστείτε την κατανάλωση φαγητού σε κάποιο εστιατόριο

εστιατόριο, υγιεινό γεύμα

Πιθανά γνωρίζετε ότι όταν τρώτε έξω, ακόμη και στα καλύτερα εστιατόρια, μπορεί να χαλάσετε την διατροφή σας. Είναι γνωστό ότι η νόστιμη κουζίνα των εστιατορίων συχνά  το παρακάνει στο βούτυρο, τη ζάχαρη αλλά και το αλάτι. Παρόλα αυτά μπορείτε να απολαύσετε το φαγητό σας σε ένα εστιατόριο ακολουθώντας ορισμένες χρήσιμες συμβουλές.

 Το να φάτε έξω σίγουρα αποτελεί μία πραγματική απόλαυση και μία όμορφη στιγμή με τους φίλους και την οικογένεια σας. Το θέμα είναι πως μπορείτε με διάφορες προσαρμογές και tips να κάνετε επιλογές που εκτός από νόστιμες να είναι και υγιεινές έτσι ώστε να μην χαλάσετε την διατροφή σας, ιδιαίτερα για όσους τρώνε συχνά έξω ή τώρα τις διακοπές θα τρώνε ούτως ή  άλλως καθημερινά έξω.

  • Παρακολουθείστε τις μερίδες

Οι μεγάλες μερίδες αποτελούν πρόκληση σε πολλά εστιατόρια, και από την στιγμή που το φαγητό βρίσκεται στο πιάτο σας, είναι δύσκολο να αντισταθείτε. Μπορείτε να κάνετε το εξής για  να αποφύγετε να φάτε περισσότερο από αυτό που θα σας χορτάσει: 1ο Εάν η μερίδα είναι υπερβολικά μεγάλη μοιράστε την στα δύο την στιγμή που θα σας φέρει το πιάτο ο σερβιτόρος και ζητήστε από αυτόν να σας το βάλει σε πακέτο για να το πάρετε μαζί σας. 2ο Μοιραστείτε την μερίδα με κάποιο άλλο άτομο, 3ο  Παραγγείλετε απλά 1 ή 2 ορεκτικά αντί για κύριο πιάτο.

  • Περιορίστε το βούτυρο και το αλάτι

Πολλά φαγητά που βρίσκονται στο menu περιέχουν κρυμμένο αλάτι και βούτυρο. Καλό είναι πριν κάνετε την παραγγελία σας,  να ρωτάτε τον σερβιτόρο σχετικά με το πως έχει ετοιμασθεί το γεύμα  Εάν κάτι ετοιμάζεται κλασσικά με βούτυρο, μπορείτε να ζητήσετε από τον σερβιτόρο να σας το ετοιμάσουν στο ατμό ή να σας το ψήσουν χωρίς να προσθέσουν βούτυρο ή ακόμη να σας το ετοιμάσουν με ελαιόλαδο αντί για βούτυρο.  Όμοια, περιορίστε το αλάτι, ρωτήστε σχετικά με  τις κρυφές πηγές αλατιού, όπως σάλτες, σόγια σος, τυρί κλπ και ζητήστε από τον chef να μην  προσθέσει τα συγκεκριμένα υλικά ή να τα προσθέσει με φειδώ.

  • Κάντε αντικατάσταση

Μην ντρέπεστε να ζητήσετε αντικατάσταση τροφίμων. Πολλοί άνθρωποι χρειάζονται να κάνουν αντικαταστάσεις καθώς υποφέρουν από τροφικές αλλεργίες, επομένως δεν υπάρχει λόγος ο πελάτης να μην ζητήσει αντικατάσταση τροφίμων για λόγους υγείας. Ζητήστε από το προσωπικό του εστιατορίου εάν υπάρχει δυνατότητα να σας αντικαταστήσει το λευκό ρύζι με το καστανό, τα λευκά μακαρόνια με τα ολικής άλεσης, τις τηγανιτές πατάτες με ρύζι.

  • Σάλτσες στο πλάι

Σε κάποια εστιατόρια πολλά από τα πιάτα είναι φορτωμένα με σάλτες. Κάτι τέτοιο μπορεί να αποφευχθεί ζητώντας από το προσωπικό να σας σερβίρει την σάλτσα στο πλάι. Έτσι μπορείτε να περιορίσετε την ποσότητα της σάλτσας, επιλέγοντας να βάλετε στο πιάτο σας μία μικρή ποσότητα.  Με τον τρόπο αυτό μπορείτε να απολαύσετε το πιάτο σας χωρίς να κάνετε υπερβολές.

  • Τι πρέπει να αποφεύγετε γενικά

Γενικά θα πρέπει να αποφεύγετε τα τηγανιτά, που είναι πλούσια σε λιπαρά, τα τουρσιά τα οποία είναι πλούσια σε αλάτι, τα αλλαντικά όπως bacon, ζαμπόν τα οποία είναι πλούσια σε αλάτι και λιπαρά.

Author: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη Κωνσταντίνου, ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου εδώ και αρκετά χρόνια. Ενώ παράλληλα διδάσκω στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Είμαι αριστούχος των ΤΕΙ Αθήνας, στο τμήμα Αισθητικής και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Διατροφής Διαιτολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα τροφίμων.