Διατροφή και παθήσεις του θυρεοειδούς

Πως μπορεί να επιδράσει η διατροφή στις παθήσεις του θυρεοειδούς

Γενικά, εκτός μερικών εξαιρέσεων, όταν βρίσκεστε κάτω από φαρμακευτική αγωγή λαμβάνοντας τις ορμόνες του θυρεοειδούς , δεν χρειάζεται να ακολουθήσετε κάποια ειδική δίαιτα.   Καλό είναι  να αποφύγετε τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη σόγιας, η οποία θα μπορούσε να επηρεάσει την απορρόφηση των ορμονών του θυρεοειδούς.

Επίσης, αποφύγετε υπερβολικές ποσότητες ιωδίου, είτε σε φάρμακα ή συμπληρώματα, καθώς αυτό θα μπορούσε ενδεχομένως να μεταβάλει το επίπεδο των ορμονών του θυρεοειδούς σας. Τα περισσότερα τρόφιμα που είναι  πλούσια  σε ιώδιο- όπως τα ψάρια, είναι αποδεκτά. Εκτός από τους περιορισμούς αυτούς, είστε ελεύθεροι να φάτε ό, τι θέλετε, αλλά να στοχεύετε πάντα σε μια σωστή και ισορροπημένη  διατροφή που περιλαμβάνει πολλά φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως.

Υιοθετώντας μια σωστή διατροφή για το θυρεοειδή, δε σας κάνει μόνο να νιώθετε ωραία εφόσον τα επίπεδα των ορμονών του θυρεοειδούς σας είναι φυσιολογικά, αλλά συμβάλει επίσης στην καλή λειτουργία τόσο του πεπτικού σας συστήματος,  όσο και της καρδιά σας,  λειτουργίες οι οποίες στηρίζουν έναν υγιή μεταβολισμό. Εάν  λοιπόν δεν αισθάνεστε καλά,  έστω και εάν λαμβάνετε τη φαρμακευτική σας αγωγή, ενδεχομένως εάν ακολουθείσετε μία σωστή διατροφή και ένα πρόγραμμα φυσικής δραστηριότητας να σας βοηθούσε.

Παρακάτω είναι μερικές συμβουλές για υγιεινή διατροφή.

Τρώτε τρόφιμα πλούσιε σε θρεπτική αξία

Τρώτε  ποικιλία από φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς και τρόφιμα ολικής αλέσεως για την βελτίωση της γενικής σας υγεία. Η πρωτεΐνη θα πρέπει να προέρχεται από άπαχες πηγές, όπως τα ψάρια ή όσπρια. Βασιστείτε σε θρεπτικά λάδια, όπως το ελαιόλαδο.

Μειώστε τα «κακά» λιπαρά και τους απλούς υδατάνθρακες

Ορισμένα διαιτητικά λίπη συμβάλλουν στην εμφάνιση καρδιοαγγειακής νόσου αλλά και σε  ορισμένες μορφές καρκίνου. Μειώστε τα κορεσμένα λίπη, τα οποία προέρχονται κυρίως από ζωικά προϊόντα όπως το κρέας και το τυρί, και τα τρανς λιπαρά, τα οποία λαμβάνουν τη μορφή υδρογονωμένων λιπαρών στα επεξεργασμένα τρόφιμα και σε πολλές μαργαρίνες. Αντ ‘αυτού, επιλέξτε τα λιπαρά που βοηθούν στη μείωση της LDL χοληστερόλης. Αυτά περιλαμβάνουν τα μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά προερχόμενα από φυτικά λάδια, και τα ω-3 λιπαρά που βρίσκονται σε ορισμένα είδη ψαριών. Οι σπόροι, ξηροί καρποί και όσπρια είναι επίσης σωστές επιλογές.

Επιμείνετε στους σύνθετους υδατάνθρακες

Βρίσκονται στα τρόφιμα ολικής αλέσεως, φρούτα, λαχανικά και περιορίστε στο ελάχιστο την κατανάλωση αναψυκτικών, γλυκών, μπισκότων, πατατάκια, και άλλων junk τροφίμων τα οποία είναι πλούσια σε  θερμίδες και παράλληλα χαμηλά σε θρεπτική αξία.

Αυξήστε φυτικές ίνες

Οι φυτικές ίνες βοηθούν στη βελτίωση της πέψης.  Το  να τρώτε τρόφιμα ολικής αλέσεως και ποικιλία φρούτων και λαχανικών εξασφαλίζει την άφθονη πρόσληψη διαιτητικών ινών.

 

Πηγή Harvard Medical Scholl

Author: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη Κωνσταντίνου, ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου εδώ και αρκετά χρόνια. Ενώ παράλληλα διδάσκω στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Είμαι αριστούχος των ΤΕΙ Αθήνας, στο τμήμα Αισθητικής και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Διατροφής Διαιτολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα τροφίμων.