Εύκολοι τρόποι για να προσθέσετε λαχανικά στα γεύματά σας

Ως γνωστό τα  λαχανικά είναι πλούσια σε  βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία, καθώς και άλλα θρεπτικά συστατικά,  απαραίτητα για την καλή υγεία. Αυτός είναι ένας λόγος για τον οποίο, μια διατροφή βασισμένη σε φυτικές  τροφές μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης απειλητικών για τη ζωή ασθενειών, όπως καρδιακές παθήσεις, διαβήτη και ορισμένες μορφές καρκίνου.

Επίσης όταν τα τρόφιμα αυτά  λαμβάνονται σε αφθονία, δημιουργείται αυτόματα λιγότερος χώρος για  τρόφιμα τα οποία δεν συγκαταλέγονται στις ούτω καλούμενες  υγιεινές τροφές.

Ψητά λαχανικά

Το Ψήσιμο των λαχανικών  είναι ένας πολύ καλός τρόπος μαγειρέματός τους, καθώς αφήνει να ελευθερωθεί  το πλούσιο άρωμα και η γεύση τους. Κόψτε και ψήστε τα λαχανικά σας,  σε 1-2 κ.σ. ελαιόλαο, μέχρι να ροδίσουν ελαφρά.   Μπορείτε να ψήσετε οποιαδήποτε  λαχανικά – όπως  μανιτάρια,  κρεμμύδια, μελιτζάνες, κολοκυθάκια, ντομάτες,   μπρόκολο,  καρότα  και οτιδήποτε  άλλο σας αρέσει.  Απολαύστε  τα ψητά λαχανικά ως ορεκτικό ή προσθέστέ τα, στα ζυμαρικά σας, ή στην θέση της σαλάτας.  Μπορείτε να βρείτε  άφθονες συνταγές  με ψητά λαχανικά.

Σούπες λαχανικών

Ετοιμάστε για εσάς και για την οικογένεια σας σούπες με φρέσκα λαχανικά. Αντί να αγοράζετε έτοιμες σούπες λαχανικών που υπάρχουν στο εμπόριο, μπορείτε να επιλέξετε φρέσκα λαχανικά και να  δημιουργήσετε γευστικότατες σούπες, μέσα στις οποίες μπορείτε να προσθέσετε διάφορα μυρωδικά, έτσι ώστε να ενισχύσετε την γεύση τους.  Μπορείτε επίσης να προσθέσετε κάποιο ψάρι , κρέας ή κοτόπουλο ή ακόμη  κάποιο δημητριακό όπως κριθαράκι ή ρύζι ή μακαρόνια.

Συνοδεύσετε το κυρίως πιάτο σας με ωμά φρέσκα λαχανικά

Δοκιμάστε να προσθέσετε μανιτάρια, πιπεριές, κολοκυθάκια, κρεμμύδια, καρότα μέσα  σε σάλτσες  ζυμαρικών,  σούπες,  ομελέτες  κλπ.

Προσθέστε πάντα σαλάτα στα κυρίως γεύματά σας

 Ετοιμάστε μία σαλάτα πλούσια σε σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, προσθέστε  ντομάτα,  κρεμμύδι, σέλινο, καρότα, πιπεριές κλπ. Όταν ξεκινάτε το γεύμα σας, με μια σαλάτα, αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να καταναλώσετε πολύ  λιγότερες θερμίδες, καθώς η σαλάτα δεν είναι πάνω από 100 θερμίδες (1 ισοδύναμο λαχανικών = 25 θερμίδες)

 

Author: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη Κωνσταντίνου, ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου εδώ και αρκετά χρόνια. Ενώ παράλληλα διδάσκω στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Είμαι αριστούχος των ΤΕΙ Αθήνας, στο τμήμα Αισθητικής και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Διατροφής Διαιτολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα τροφίμων.