Περιορίζοντας την πρόσθετη ζάχαρη…

Παρακολουθώντας τη ζάχαρη στη διατροφή σας, μπορεί να σας βοηθήσει να ελέγξετε το βάρος σας και κυρίως να αποφύγετε σοβαρά, χρόνια προβλήματα υγείας όπως για παράδειγμα διαβήτη και καρδιαγγειακά.

‘Ίσως εκπλαγείτε διαπιστώνοντας πόσα τρόφιμα,  τα οποία  θεωρούνται  «υγιεινά»  περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη. Μερικά από αυτά είναι οι μπάρες δημητριακών, τα αποξηραμένα φρούτα , τα επιδόρπια γιαουρτιού  και πολλά άλλα.  Όλα θεωρούνται «καλά» τρόφιμα, με τη διαφορά ότι πολλά από αυτά περιέχουν περισσότερη ζάχαρη.

Το πρώτο βήμα για να παρακολουθήσετε τη ζάχαρη είναι να διαβάζετε προσεκτικά τις ετικέτες τροφίμων και να ψάχνετε για προϊόντα με λιγότερη ζάχαρη.

Ο Αμερικανικός Καρδιολογικός Σύνδεσμος προτείνει η πρόσληψη θερμίδων από πρόσθετα σάκχαρα να είναι κάτω από 100  θερμίδες την ημέρα (24γραμ. ή 6 κουταλάκια του γλυκού) για τις γυναίκες και κάτω από 150 θερμίδες την ημέρα (36 γραμ.ή 9 κουτ. του γλυκού) για τους άνδρες.

 

Για πολλούς ανθρώπους ο περιορισμός των γλυκών ποτών, χυμών (εμπορίου) και αναψυκτικών  αποτελεί έναν εύκολο  τρόπο να μειώσουν την πρόσληψη ζάχαρης, ενώ για άλλους, μπορεί να αποβεί μία  δύσκολη υπόθεση. Παρακάτω θα βρείτε ορισμένους τρόπους που ίσως σας βοηθήσουν να αρχίσετε την προσπάθειά σας.

Φτιάξτε το δικό σας ποτό.  Πάρτε ένα απλό ανθρακούχο ή μεταλλικό νερό (όχι soda), μέσα στο οποίο, προσθέστε το άρωμα της αρεσκείας σας. Για παράδειγμα μπορεί να προσθέσετε 1-2 φέτες από λεμόνι, λαϊμ, πορτοκάλι ή γκρέιπφρουτ  ή ακόμη και ένα φυλλαράκι μέντας ή δυόσμο. Ακόμη μπορεί να προσθέσετε λίγο φρέσκο χυμό από τα παραπάνω.
Φτιάξτε τσάι και καφέ χωρίς πολλά γλυκαντικά. Μία μικρή ποσότητα ζάχαρης (1/2 – 1κ κ.γ.) ή κάποιας τεχνητής γλυκαντικής ουσίας και γάλα είναι αποδεκτό. Προσοχή! Να είστε απόλυτα φειδωλοί με τα διάφορα αρωματισμένα σιρόπια και τη σαντιγί.  Να θυμάστε ότι πολλοί δημοφιλείς καφέδες είναι γεμάτοι ζάχαρη και θερμίδες.
Επιλέξτε «διαιτητικά» ποτά.  Τα διάφορα ποτά και αναψυκτικά που είναι απαλλαγμένα από τη ζάχαρη,  μπορεί να σας βοηθήσουν να απομακρυνθείτε από τα διάφορα γλυκά ποτά. Παρόλα αυτά δεν θα σας βοηθήσουν να τα εγκαταλείψετε εντελώς και σε  καμία περίπτωση δεν είναι απαραίτητο ότι θα σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος.
Τι συμβαίνει με τις τεχνητές γλυκαντικές ύλες;

Τεχνητές γλυκαντικές ύλες— για παράδειγμα: ακεσουλφάμη, ασπαρτάμη, σακχαρίνη, σουκραλόζη — σας δίνουν το γλυκαντικό αποτέλεσμα της ζάχαρης με σχεδόν καθόλου θερμίδες. Οι περισσότεροι άνθρωποι που τις χρησιμοποιούν ή επιλέγουν τρόφιμα ή ποτά φτιαγμένα από αυτές, το κάνουν επειδή θέλουν να χάσουν βάρος. Παρόλα αυτά ορισμένες έρευνες έχουν δείξει  ότι η χρήση των συγκεκριμένων γλυκαντικών ουσιών  μπορεί  στην πραγματικότητα να προάγει την  αύξηση του σωματικού βάρους.

Οι τεχνητές γλυκαντικές ύλες έχουν πολύ μεγαλύτερο γλυκαντικό αποτέλεσμα από την επιτραπέζια ζάχαρη, είναι δηλαδή πολύ πιο γλυκές. Οι άνθρωποι που επιλέγουν να τις χρησιμοποιούν,  ενδέχεται να βοηθηθούν.  Πώς;  Mε το να μειωθεί  η τάση που έχουν για γλυκές τροφές.  Εάν αυτό συμβεί,  μπορεί να μην βρίσκουν άγλυκα και άγευστα  τρόφιμα όπως φρούτα και λαχανικά και να τα προτιμούν.

Από την άλλη, οι θερμίδες που έχουν αφαιρεθεί από τη διατροφή με την αντικατάσταση της επιτραπέζιας ζάχαρης με τις γλυκαντικές ύλες, μπορεί να κάνουν την επανεμφάνιση τους με άλλη μορφή – με τη μορφή των επεξεργασμένων υδατανθράκων (όπως αυτοί που βρίσκονται στα crackers, πατατάκια, γλυκά και άλλα παρόμοια) και μη «υγιεινών» κορεσμένων και transλιπαρών.

Εάν οι τεχνητές γλυκαντικές ύλες σας βοηθούν να χάσετε βάρος και να το  κρατήσετε μακριά , ΤΕΛΕΙΑ.  Εάν πάλι δεν φαίνεται να σας βοηθάνε ή εάν δεν χρειάζεται να χάσετε βάρος, θα ήταν καλύτερα.  απλά να δοκιμάσετε να μειώσετε την προσθήκη ζάχαρης στη διατροφή σας.

 

Facebook Comments

Συντάκτης: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη Κωνσταντίνου, ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου εδώ και αρκετά χρόνια. Ενώ παράλληλα διδάσκω στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Είμαι αριστούχος των ΤΕΙ Αθήνας, στο τμήμα Αισθητικής και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Διατροφής Διαιτολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα τροφίμων.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο