4 τρόποι να μειώσετε την χοληστερόλη σας

Μειώστε τη χοληστερόλη σας με μία ισορροπημένη διατροφή

Πολλοί άνθρωποι μπορούν να μειώσουν τη χοληστερόλη του, απλά αλλάζοντας τον τρόπο διατροφής τους. Για παράδειγμα, εάν είστε οπαδός τoυ λιπαρού κρέατος, εάν απλά αρχίσετε να καταναλώνετε λιγότερες ποσότητες  και πιο άλιπα μέρη του κρέατος, καθώς και περισσότερα λαχανικά, φρούτα και ολικής αλέσεως δημητριακά, μπορείτε να μειώσετε την ολικής σας χοληστερόλη  κατά 25% ή και περισσότερο.  Περιορίζοντας το κορεσμένο λίπος που βρίσκεται στο κρέας και στα γαλακτοκομικά προϊόντα καθώς και τα transλιπαρά (μερικώς υδρογονωμένα λίπη) μπορεί να μειώσετε τη χοληστερόλη σας κατά 5-10%.

Εδώ θα βρείτε 4 βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε στην διατροφή σας προκειμένου να μειώσετε την χοληστερόλη σας.

Εμμένετε στα ακόρεστα λιπαρά οξέα και αποφύγετε τα κορεσμένα και trans λιπαρά.

Τα περισσότερα φυτικά λάδια συνίστανται από ακόρεστα λιπαρά τα οποία είναι ωφέλημα στη μείωση της χοληστερόλης επομένως και για την καρδιά σας. Στα τρόφιμα που αποτελούνται από καλά λιπαρά  περιλαμβάνονται τα λιπαρά ψάρια, οι ξηροί καρποί, οι καρποί και ορισμένα λαχανικά. Ταυτόχρονα, περιορίστε την πρόσληψη τροφίμων πλούσιων σε κορεσμένα λιπαρά που βρίσκονται στα πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα και μείνετε μακριά από τα trans λιπαρά. Αυτό περιλαμβάνει κάθε τρόφιμο που περιέχει μερικώς υδρογονωμένα φυτικά έλαια. 

Καταναλώστε περισσότερες  διαλυτές φυτικές ίνες

Καταναλώστε περισσότερες διαλυτές φυτικές  ίνες όπως αυτές που βρίσκονται στη βρώμη και τα φρούτα. Ο τύπος αυτός των φυτικών ινών μπορεί να μειώσει σημαντικά τα επίπεδα της χοληστερόλης όταν καταναλώνονται ως μέρος μίας σωστής ισορροπημένης διατροφής.

Συμπεριλάβετε στη διατροφή σας φυτικές στερόλες και στανόλες.  

Οι ουσίες αυτές μοιάζουν δομικά με το μόριο της χοληστερόλης. Όταν καταναλώνονται, βοηθάνε να μειωθεί το ποσό της απορριφθείσας χοληστερόλης.  Οι φυτικές στερόλες και στανόλες βρίσκονται σ’ έναν αυξανόμενο αριθμό τροφίμων όπως φυτικές μαργαρίνες, χυμούς, γιαούρτι, λευκό τυρί. 

Βρείτε την διατροφή που ταιριάζει σ’ εσάς. 

Όταν κάποιος φίλος ή συγγενής, του οποίου έχουν μειωθεί τα επίπεδα της χοληστερόλης του, μετά την εφαρμογή κάποιας συγκεκριμένης δίαιτας, αυτό μπορεί να σας επηρεάσει  να ακολουθήσετε την δική του δίαιτα.  Εάν την ακολουθήσετε και μετά από μερικούς μήνες ανακαλύψετε ότι δεν έχετε τα ίδια αποτελέσματα,, αυτό μπορεί να αποδοθεί σε γενετικές και φυσιολογικές διαφορές. Δεν υπάρχει κάποια δίαιτα για τον έλεγχο της χοληστερόλης, που να ταιριάζει σε όλους.   Μπορεί να χρειαστεί να δοκιμάστε πολλές προσεγγίσεις προκειμένου να βρείτε τι ταιριάζει σ’ εσάς.

Αν και η διατροφή μπορεί να αποτελεί ένα απλό και αποτελεσματικό τρόπο να βελτιώσετε τα επίπεδα της χοληστερόλης, σε ορισμένους ανθρώπους έχει καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με κάποιους άλλους. Εάν ο γιατρός ή ο διαιτολόγος σας, σας έχει δώσει κάποια διατροφή για τη μείωση της χοληστερόλης και παρόλες τις προσπάθειές σας δεν υπάρχει το αναμενόμενο αποτέλεσμα, μπορεί να χρειαστείτε διαφορετικό τύπο διατροφής ή φαρμακευτική αγωγή ή και συνδυασμό  των δύο προκειμένου να μειώσετε τη χοληστερόλη σας.

 

 

Facebook Comments

Συντάκτης: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη Κωνσταντίνου, ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου εδώ και αρκετά χρόνια. Ενώ παράλληλα διδάσκω στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Είμαι αριστούχος των ΤΕΙ Αθήνας, στο τμήμα Αισθητικής και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Διατροφής Διαιτολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα τροφίμων.

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε;