Διατροφή και μαθησιακές ικανότητες

Η σωστή διατροφή ενισχύει τις μαθησιακές ικανότητες; H απάντηση είναι ναι! Έρευνες έχουν δείξει ότι τα παιδιά που τρώνε  συχνά πρωινό έχουν καλύτερες επιδόσεις στα διάφορα τεστ, καλύτερη συμπεριφορά και είναι λιγότερο υπερκινητικά  σε σύγκριση με εκείνα που παραλείπουν το συγκεκριμένο γεύμα.  Επίσης σε έρευνα που έγινε σε παιδιά μεταξύ 9 – 12 ετών έδειξε ότι τα παιδιά που έτρωγαν πρωινό με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη (πρωινό που περιείχε ζάχαρη), είχαν την τάση να τρώνε περισσότερο μέσα στη μέρα.

Το πρωινό είναι σημαντικό

Τι κάνει ένα πρωινό να είναι καλό;  Ένα καλό παράδειγμα θα μπορούσε να είναι ένα αυγό με μία φέτα ψωμί ολικής άλεσης με 1 κ.γ. φυστικοβούτυρο, 1 μικρό φρούτο και 1 ποτήρι γάλα.  Η βρώμη,  η γαλοπούλα, το κοτόπουλο, τα δημητριακά ολικής άλεσης, το τυρί χαμηλό σε λιπαρά είναι επίσης καλές επιλογές. Η πρωτεΐνη και οι φυτικές ίνες από ολικής άλεσης δημητριακά κρατάνε το παιδί σας χορτάτο μέχρι το κυρίως γεύμα.  Προσπαθήστε να αποφύγετε τα δημητριακά πρωινού με ζάχαρη, τα μπισκότα με σοκολάτα, που στην ουσία δεν χορταίνουν το παιδί σας και επιπρόσθετα το επιβαρύνουν με θερμίδες.  Καλό είναι το παιδί σας να τρώει και κάποιο ενδιάμεσο γεύμα, σ’ αυτή την περίπτωση δώστε το να πάρει  μαζί του κάποιο φρούτο, crackers ολικής άλεσης ή  κάποιο τοστ.

Κυρίως  γεύμα / Μεσημεριανό

Ένα  καλό μεσημεριανό βοηθά το παιδί σας να έχει περισσότερη διαύγεια μυαλού και αυξάνει την ικανότητα μάθησης του κατά τη διάρκεια της μέρας.  Διδάξτε στο παιδί σας τη σημαντικότητα του να επιλέγει  τρόφιμα που κάνουν καλό στην υγεία του.  Βοηθώντας το, μπορεί να καταφέρεται, να επιλέγει να σωστές τροφές αντί για τρόφιμα όπως  τηγανιτές πατάτες, χάμπουρκερ, αναψυκτικά κλπ.

Απογευματινό γεύμα

Ένα ελαφρύ απογευματινό θα δώσει ενέργεια στο παιδί σας,  πριν το απογευματινό παιγνίδι ή το διάβασμα.  Καλές επιλογές είναι: μία χούφτα ξηρών καρπών και ένα φρούτο, κάποια λαχανικά όπως  καρότο, αγγουράκι με  dips από γιαούρτι,  ή κάποιο γιαουρτάκι.   Απομακρύνεται πατατάκια,  αναψυκτικά, γλυκά.   Όπως έδειξε η έρευνα του Oxfort, τρόφιμα που περιέχουν ζάχαρη καθώς και τρόφιμα υψηλού γλυκαιμικού δείκτη απλά κάνουν να παιδιά να πεινάνε περισσότερο.

Μια ζωή γεμάτη υγεία σημαίνει σωστή διατροφή

Τα παιδιά που τρώνε  υγιεινά έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να έχουν καλύτερη διατροφική συμπεριφορά ως ενήλικες.  Δυστυχώς,  έρευνες έχουν δείξει ότι το αντίθετο είναι επίσης αλήθεια – Τα παχύσαρκα παιδιά τείνουν να γίνονται παχύσαρκοι ενήλικες.

Διδάξτε στα παιδιά σας τη σωστή διατροφή.  Εδώ θα βρείτε ορισμένα tips που θα σας βοηθήσουν.

  • Διαβάστε την διατροφική πυραμίδα και ζητήστε από το παιδί σας να διαλέξει τα αγαπημένα του τρόφιμα από κάθε διατροφική ομάδα.
  • Βοηθήστε τα να σχεδιάσουν ένα γεύμα που να περιλαμβάνει μια σωστή μερίδα πρωτεΐνης (κοτόπουλο, ψάρι, κρέας κλπ), αμύλου (ψωμί, ρύζι, μακαρόνια κλπ)  λαχανικά και φρούτα.
  • Για τα μικρά παιδιά κάντε μία κατάσταση από τα φρούτα και τα λαχανικά που τρώνε (χρειάζονται τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών κάθε μέρα).
  • Η ώρα του σνακ  γίνεται  πιο διασκεδαστική εάν προσπαθήσετε να δοκιμάσετε διαφορετικές συνταγές και ιδέες για σνακ μαζί με το παιδί σας.
  • Η εκπαίδευση του παιδιού σας στην σωστή διατροφή έχει καλύτερα αποτελέσματα ένα εσείς δώσετε το παράδειγμα.  Τρώτε σωστά, κάντε άσκηση και κάντε το υγιεινό  τρόπο ζωής οικογενειακή υπόθεση.

 

Facebook Comments

Συντάκτης: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη Κωνσταντίνου, ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου εδώ και αρκετά χρόνια. Ενώ παράλληλα διδάσκω στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Είμαι αριστούχος των ΤΕΙ Αθήνας, στο τμήμα Αισθητικής και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Διατροφής Διαιτολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα τροφίμων.

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε;