• e-mail
  • Δευ - Παρ: 2:00μμ - 9:00μμ

Υγιεινός τρόπος διατροφής για τον έλεγχο του σακχάρου σας

Για όλους εσάς  που έχετε διαβήτη ή ανεβασμένο σάκχαρο, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το διατροφικό πλάνο που θα πρέπει να ακολουθείτε δεν διαφέρει και τόσο από το  διατροφικό πλάνο που πρέπει να ακολουθούν τα άτομα που δεν έχουν διαβήτη ή ανεβασμένο ζάχαρο.  Οι συστάσεις της Αμερικάνικης Διαβητολογικής Εταιρείας για τον γενικό πληθυσμό  συνιστά μία δίαιτα επικεντρωμένη σε φρούτα, λαχανικά, ολικής άλεσης δημητριακά, όσπρια και γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά.

Εντούτοις, θα πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη έμφαση στην πρόσληψη υδατανθράκων.

Για τους περισσότερους ανθρώπους με διαβήτη, η καθημερινή πρόσληψη  υδατανθράκων θα πρέπει να κυμαίνεται μεταξύ του 45-55% των συνολικών  ημερήσιων θερμιδικών αναγκών τους.   Επιλέξτε προσεκτικά τους υδατάνθρακες σας – ιδανικά λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης και φρούτα, αποφύγετε επεξεργασμένους υδατάνθρακες όπως λευκό ψωμί, ζυμαρικά και ρύζι καθώς επίσης γλυκά, αναψυκτικά με ζάχαρη και ζαχαρωτά. Οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες τείνουν να ανεβάζουν ταχύτατα το ζάχαρο του αίματος ενώ μπορεί  να ανεβάσουν τα επίπεδα των τριγλυκερίδιων του αίματος σας, καθώς επίσης να μειώσουν την καλή σας χοληστερόλη.

Τα λαχανικά, τα φρούτα και τα δημητριακά ολικής άλεσης παρέχουν επίσης περισσότερα θρεπτικά συστατικά ανά θερμίδα σε σχέση με τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες και τείνουν να είναι πλουσιότερα σε φυτικές ίνες. Το γαστρεντερικό μας σύστημα διασπά με πιο αργό ρυθμό τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες – πράγμα το οποίο σημαίνει ότι ρυθμίζει την άνοδο του ζαχάρου στο αίμα.

Υπάρχουν δύο ειδών φυτικών ινών:  Οι αδιάλυτες φυτικές ίνες, που βρίσκονται στα δημητριακά ολικής άλεσης και οι διαλυτές που βρίσκονται στα φασόλια, αρακά, βρώμη, φρούτα κλπ.  Ιδιαίτερα οι διαλυτές φυτικές ίνες βελτιώνουν τόσο το ζάχαρο του αίματος όσο και την ανταπόκριση στην ινσουλίνη, επίσης η πλούσια σε φυτικές ίνες διατροφή μπορεί να μειώσει την ανάγκη σε ινσουλίνη.

Μία σειρά ερευνών δείχνουν ότι κατανάλωση αρκετών φυτικών ινών μειώνει τις πιθανότητες ανάπτυξης καρδιαγγειακής νόσου και οι άνθρωποι με διαβήτη απαιτείται να κάνουν ότι είναι δυνατόν για να μειώσουν τον κίνδυνο αυτό.

Συντάκτης: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη και ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου - διατροφολόγου με έδρα το διαιτολογικό μου γραφείο BalanceDiet, στα Νότια προάστια της Αθήνας και συγκεκριμένα στη Βούλα. Είμαι πτυχιούχος του Τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών και του Τμήματος Αισθητικής – Κοσμετολογίας των ΤΕΙ Αθήνας, με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων, ενώ παράλληλα διδάσκω σε δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Στο site μου μπορείτε να βρείτε ελαφριές, νόστιμες συνταγές για δίαιτα, επιλέγοντας φαγητά που σας αρέσουν ή μπορείτε να λάβετε οδηγίες για online δίαιτα μέσω ίντερνετ, από απόσταση, με το κύρος και την εμπειρία που με διακρίνει ως επαγγελματία διαιτολόγο. Σας ευχαριστώ για την παραμονή σας στο site μου και θα είναι χαρά μου η επίλυση οποιασδήποτε απορίας σχετική με την υγιεινή σας διατροφή!