Υγιεινός τρόπος διατροφής για τον έλεγχο του σακχάρου σας

Για όλους εσάς  που έχετε διαβήτη ή ανεβασμένο σάκχαρο, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το διατροφικό πλάνο που θα πρέπει να ακολουθείτε δεν διαφέρει και τόσο από το  διατροφικό πλάνο που πρέπει να ακολουθούν τα άτομα που δεν έχουν διαβήτη ή ανεβασμένο ζάχαρο.  Οι συστάσεις της Αμερικάνικης Διαβητολογικής Εταιρείας για τον γενικό πληθυσμό  συνιστά μία δίαιτα επικεντρωμένη σε φρούτα, λαχανικά, ολικής άλεσης δημητριακά, όσπρια και γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά.

Εντούτοις, θα πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη έμφαση στην πρόσληψη υδατανθράκων.

Για τους περισσότερους ανθρώπους με διαβήτη, η καθημερινή πρόσληψη  υδατανθράκων θα πρέπει να κυμαίνεται μεταξύ του 45-55% των συνολικών  ημερήσιων θερμιδικών αναγκών τους.   Επιλέξτε προσεκτικά τους υδατάνθρακες σας – ιδανικά λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης και φρούτα, αποφύγετε επεξεργασμένους υδατάνθρακες όπως λευκό ψωμί, ζυμαρικά και ρύζι καθώς επίσης γλυκά, αναψυκτικά με ζάχαρη και ζαχαρωτά. Οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες τείνουν να ανεβάζουν ταχύτατα το ζάχαρο του αίματος ενώ μπορεί  να ανεβάσουν τα επίπεδα των τριγλυκερίδιων του αίματος σας, καθώς επίσης να μειώσουν την καλή σας χοληστερόλη.

Τα λαχανικά, τα φρούτα και τα δημητριακά ολικής άλεσης παρέχουν επίσης περισσότερα θρεπτικά συστατικά ανά θερμίδα σε σχέση με τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες και τείνουν να είναι πλουσιότερα σε φυτικές ίνες. Το γαστρεντερικό μας σύστημα διασπά με πιο αργό ρυθμό τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες – πράγμα το οποίο σημαίνει ότι ρυθμίζει την άνοδο του ζαχάρου στο αίμα.

Υπάρχουν δύο ειδών φυτικών ινών:  Οι αδιάλυτες φυτικές ίνες, που βρίσκονται στα δημητριακά ολικής άλεσης και οι διαλυτές που βρίσκονται στα φασόλια, αρακά, βρώμη, φρούτα κλπ.  Ιδιαίτερα οι διαλυτές φυτικές ίνες βελτιώνουν τόσο το ζάχαρο του αίματος όσο και την ανταπόκριση στην ινσουλίνη, επίσης η πλούσια σε φυτικές ίνες διατροφή μπορεί να μειώσει την ανάγκη σε ινσουλίνη.

Μία σειρά ερευνών δείχνουν ότι κατανάλωση αρκετών φυτικών ινών μειώνει τις πιθανότητες ανάπτυξης καρδιαγγειακής νόσου και οι άνθρωποι με διαβήτη απαιτείται να κάνουν ότι είναι δυνατόν για να μειώσουν τον κίνδυνο αυτό.

Facebook Comments

Συντάκτης: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη Κωνσταντίνου, ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου εδώ και αρκετά χρόνια. Ενώ παράλληλα διδάσκω στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Είμαι αριστούχος των ΤΕΙ Αθήνας, στο τμήμα Αισθητικής και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Διατροφής Διαιτολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα τροφίμων.

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε;