H μπανάνα είναι ένα φρούτο  πολύ αποτελεσματικό στο να δίνει ενέργεια.   Λόγο της περιεκτικότητας της  σε  θρεπτικά συστατικά,  η μπανάνα συνιστάται   ως σνακ ιδιαίτερα σε όσους  κάνουν σωματική άσκηση.  Μία μικρή μπανάνα βάρους περίπου 70 γραμμαρίων   περιέχει 66 θερμίδες,  0.7 γραμμάρια  πρωτεΐνη,  0.3 γραμμάρια  λίπος,  16,9 γραμμάρια  υδατάνθρακες   και 1,7 γραμμάρια φυτικές ίνες.   Έτσι, πολλοί προπονητές αθλητών και διαιτολόγοι συνιστούν τη  μπανάνα ειδικά σε δρομείς και ποδηλάτες λόγω της ικανότητάς της να δίνει επιπλέον  ενέργεια.

Το πρόβλημα προκύπτει  από τη φημολογούμενη υπόθεση ότι η μπανάνα μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους.  Υπάρχουν  άτομα τα οποία αποφεύγουν  το φρούτο αυτό,  όταν βρίσκονται σε δίαιτα και προσπαθούν  να χάσουν βάρος.   Η υπόθεση αυτή είναι  σίγουρα αβάσιμη, και δεν υπάρχουν επιστημονικά δεδομένα που να το στηρίζουν.   Επομένως θα πρέπει να γίνει σαφές ότι η  μπανάνα είναι ένα φρούτο με μόνο θετική επίδραση στην υγεία και  μπορεί  να καταναλώνεται ακόμη και σε καθημερινή βάση.

Εκτός  του ότι μας δίνει ενέργεια,  τρώγοντας   μία  μπανάνα φαίνεται το στομάχι   να  γεμίζει  γρηγορότερα.  Επίσης η  μαλακή της υφή και η γλυκιά της γεύσης την κάνει προσιτή  σε όλες τις ηλικίες.

Αυτό που κάνει τη μπανάνα να δίνει περισσότερη σωματική ενέργεια είναι η περιεκτικότητα της σε υδατάνθρακες.   Επίσης, το κάλιο που περιέχεται στη μπανάνα μπορεί  να συμβάλει  στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, ενώ οι   φυτικές ίνες που επίσης βρίσκονται στη μπανάνα  μπορεί να συμβάλουν  στον έλεγχο της πείνας σας και ως εκ τούτου να βοηθήσουν έμμεσα στην μείωση του σωματικού λίπους.  Επίσης , η μπανάνα περιέχει   βιταμίνη Β6,  η οποία σύμφωνα με έρευνες φαίνεται να συμβάλλει στη βελτίωση  της κατάθλιψης.

Έτσι, ο ισχυρισμός ότι η μπανάνα μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους είναι εντελώς λανθασμένος,  καθώς  είναι καθόλα ένα πολύ ωφέλιμο φρούτο, ειδικά για όσους από εσάς ακολουθούν πρόγραμμα διατροφής.  Επίσης η μπανάνα εκτός  από σνακ,  μπορεί να αποτελέσει  μια πολύ καλή επιλογή για επιδόρπιο, αντί για κάποιο γλυκό το οποίο δίνει πολλαπλάσιες θερμίδες από τη μπανάνα και μάλιστα κενές (χωρίς καμία άλλη θρεπτική αξία).

Facebook Comments

Συντάκτης: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη Κωνσταντίνου, ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου εδώ και αρκετά χρόνια. Ενώ παράλληλα διδάσκω στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Είμαι αριστούχος των ΤΕΙ Αθήνας, στο τμήμα Αισθητικής και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Διατροφής Διαιτολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα τροφίμων.

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε;