Η αντιοξειδωτική δράση του βερίκοκου

βερίκοκα

Βερίκοκα

Τα βερίκοκα είναι εκείνα τα πολύ όμορφα πορτοκαλί χρώματος φρούτα που είναι πλούσια σε  βήτα-καροτένιο και φυτικές ίνες.  Επίσης τα φρέσκα βερίκοκα είναι  εξαιρετικά πλούσια σε βιταμίνη C.

Αν και είναι διαθέσιμα όλο το χρόνο τόσο στην αποξηραμένη όσο και στην κονσερβοποιημένη τους  μορφή,  εντούτοις φρέσκα μπορούμε να τα απολαμβάνουμε μόνο από τον Μάιο μέχρι και τον Αύγουστο.

Γενικά το βερίκοκο είναι ένα εξαιρετικό τρόφιμο που μας δίνει τις προστατευτικές επιδράσεις των αντιοξειδωτικών,  δίνοντάς μας παράλληλα πολύ λίγες θερμίδες.

Κατατάσσουμε το βερίκοκο ως μια καλή πηγή τόσο βιταμίνης Α (από βήτα-καροτίνη) όσο και  βιταμίνης C.  Τα οφέλη για την υγεία που συνδέονται με την κάθε μία από αυτές τις βιταμίνες είναι πολλαπλά και πολύ καλά τεκμηριωμένα

Τα βερίκοκα περιέχουν επίσης μια σειρά από ισχυρά αντιοξειδωτικά.  Είναι πλούσια σε πολυφαινόλες, όπως τα φλαβονοειδή.   Δίαιτες πλούσιες σε φλαβονοειδή και   άλλα είδη πολυφαινολών έχουν συνδεθεί με  μείωση της καρδιακής νόσου,  όπως και με άλλα οφέλη για την υγεία.

Μερικά από τα σημαντικά αντιοξειδωτικά θρεπτικά συστατικά ή ομάδες θρεπτικών συστατικών που βρέθηκαν στο βερίκοκο είναι:

  • Κερσετίνη
  • Προανθοκυανιδίνες
  • Κατεχίνες
  • Επικατεχίνη
  • Hydroxycinnamics
  • Γαλλικό οξύ
  • Καφεϊκό οξύ
  • Κουμαρικό οξύ
  • Φερουλικό οξύ

Πηγή Harvard Medical School

 

Facebook Comments

Συντάκτης: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη Κωνσταντίνου, ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου εδώ και αρκετά χρόνια. Ενώ παράλληλα διδάσκω στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Είμαι αριστούχος των ΤΕΙ Αθήνας, στο τμήμα Αισθητικής και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Διατροφής Διαιτολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα τροφίμων.

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε;