• e-mail
  • Δευ - Παρ: 2:00μμ - 9:00μμ
Διατροφή και θυρεοειδής

Στο άρθρο αυτό θα εξετάσουμε τη σχέση » Διατροφή και θυρεοειδής » .   Γενικά, εκτός μερικών εξαιρέσεων, όταν ένα άτομο βρίσκεται κάτω από φαρμακευτική αγωγή λαμβάνοντας τις ορμόνες του θυρεοειδούς , δεν χρειάζεται να ακολουθεί κάποια ειδική δίαιτα. 

Παρόλα αυτά, καλό είναι  να αποφεύγει τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη σόγιας,  καθώς ενδέχεται να επηρεάσουν την απορρόφηση των ορμονών του θυρεοειδούς.

Επίσης,  καλό είναι να αποφεύγει υπερβολικές ποσότητες ιωδίου, είτε σε φάρμακα ή συμπληρώματα, καθώς αυτό θα μπορούσε ενδεχομένως να μεταβάλει το επίπεδο των ορμονών του θυρεοειδούς.   Τα περισσότερα τρόφιμα που είναι πλούσια  σε ιώδιο όπως τα ψάρια, είναι αποδεκτά.

Εκτός από τους περιορισμούς αυτούς, είστε ελεύθεροι να φάτε ό, τι θέλετε.  Καλό είναι βέβαια να στοχεύετε πάντα σε μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή  πλούσια σε φρούτα, λαχανικά αλλά και δημητριακά ολικής αλέσεως.

Υιοθετώντας μια σωστή διατροφή για το θυρεοειδή,  σίγουρα θα σας κάνει να νιώσετε καλύτερα εφόσον τα επίπεδα των ορμονών του θυρεοειδούς είναι φυσιολογικά.  Επίσης η σωστή διατροφή συμβάλει  στην καλή λειτουργία τόσο του πεπτικού σας συστήματος, όσο και της καρδιά σας.  Οι  λειτουργίες  αυτές είναι σημαντικές για  έναν υγιή μεταβολισμό.  Εάν λοιπόν δεν αισθάνεστε καλά,  έστω και εάν λαμβάνετε τη φαρμακευτική σας αγωγή, ενδεχομένως να σας βοηθούσε μία σωστή διατροφή και ένα πρόγραμμα φυσικής δραστηριότητας.

Διατροφή και θυρεοειδής | Μερικές συμβουλές για περισσότερη υγεία

Τρώτε τρόφιμα μεγάλης θρεπτικής αξίας

Τρώτε  ποικιλία από φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς και τρόφιμα ολικής αλέσεως για τη βελτίωση της γενικής σας υγεία.  Η πρωτεΐνη θα πρέπει να προέρχεται ως επί τω πλείστο από άπαχες πηγές, όπως τα ψάρια ή τα όσπρια.  Προτιμήστε θρεπτικά λάδια, όπως το ελαιόλαδο.

Μειώστε τα «κακά» λιπαρά και τους απλούς υδατάνθρακες

Ορισμένα διαιτητικά λίπη συμβάλλουν στην εμφάνιση καρδιοαγγειακής νόσου αλλά και σε  ορισμένες μορφές καρκίνου.  Μειώστε λοιπόν τα κορεσμένα λίπη,  πηγές των οποίων είναι κυρίως τα ζωικά προϊόντα όπως το κρέας και το τυρί.  Ελαττώστε επίσης τα τρανς λιπαρά, τα οποία τα βρίσκουμε στα επεξεργασμένα τρόφιμα και σε πολλές μαργαρίνες.  Αντί για αυτά, επιλέξτε  λιπαρά που βοηθούν στη μείωση της LDL χοληστερόλης όπως τα μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά.  Προτιμήστε λοιπόν το ελαιόλαδο, το avocado, το ταχίνι, τα ψάρια, Επίσης καλή επιλογή αποτελούν οι σπόροι,  οι ξηροί καρποί και τα όσπρια.

Επιμείνετε στους σύνθετους υδατάνθρακες

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες βρίσκονται στα τρόφιμα ολικής αλέσεως, τα φρούτα και τα λαχανικά.  Από την άλλη περιορίστε στο ελάχιστο την κατανάλωση αναψυκτικών, γλυκών, μπισκότων, όπως επίσης και τα πατατάκια, και άλλα junk τρόφιμα.  Τα τρόφιμα αυτά είναι πλούσια σε  θερμίδες και παράλληλα χαμηλής θρεπτικής αξίας.

Αυξήστε φυτικές ίνες

Οι φυτικές ίνες βοηθούν στη βελτίωση της πέψης.  Το  να τρώτε τρόφιμα ολικής αλέσεως αλλά και ποικιλία φρούτων και λαχανικών εξασφαλίζει την άφθονη πρόσληψη διαιτητικών ινών,   κάτι πολύ σημαντικό για την καλή σας υγεία.

Πηγή Harvard Medical Scholl

Συντάκτης: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη και ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου - διατροφολόγου με έδρα το διαιτολογικό μου γραφείο BalanceDiet, στα Νότια προάστια της Αθήνας και συγκεκριμένα στη Βούλα. Είμαι πτυχιούχος του Τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών και του Τμήματος Αισθητικής – Κοσμετολογίας των ΤΕΙ Αθήνας, με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων, ενώ παράλληλα διδάσκω σε δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Στο site μου μπορείτε να βρείτε ελαφριές, νόστιμες συνταγές για δίαιτα, επιλέγοντας φαγητά που σας αρέσουν ή μπορείτε να λάβετε οδηγίες για online δίαιτα μέσω ίντερνετ, από απόσταση, με το κύρος και την εμπειρία που με διακρίνει ως επαγγελματία διαιτολόγο. Σας ευχαριστώ για την παραμονή σας στο site μου και θα είναι χαρά μου η επίλυση οποιασδήποτε απορίας σχετική με την υγιεινή σας διατροφή!