Διατροφή και παθήσεις του θυρεοειδούς

θυρεοειδής και διατροφή

Θυρεοειδής και διατροφή

Γενικά, εκτός μερικών εξαιρέσεων, όταν βρίσκεστε κάτω από φαρμακευτική αγωγή λαμβάνοντας τις ορμόνες του θυρεοειδούς , δε χρειάζεται να ακολουθήσετε κάποια ειδική δίαιτα.  Παρόλα αυτά, καλό είναι  να αποφύγετε τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη σόγιας,  καθώς ενδέχεται να επηρεάσουν την απορρόφηση των ορμονών του θυρεοειδούς.

Επίσης, αποφύγετε υπερβολικές ποσότητες ιωδίου, είτε σε φάρμακα ή συμπληρώματα, καθώς αυτό θα μπορούσε ενδεχομένως να μεταβάλει το επίπεδο των ορμονών του θυρεοειδούς σας.   Τα περισσότερα τρόφιμα που είναι πλούσια  σε ιώδιο όπως τα ψάρια, είναι αποδεκτά.  Εκτός από τους περιορισμούς αυτούς, είστε ελεύθεροι να φάτε ό, τι θέλετε.  Καλό είναι βέβαια να στοχεύετε πάντα σε μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή  πλούσια σε φρούτα, λαχανικά αλλά και δημητριακά ολικής αλέσεως.

Υιοθετώντας μια σωστή διατροφή για το θυρεοειδή,  σίγουρα θα σας κάνει να νιώσετε καλύτερα εφόσον τα επίπεδα των ορμονών του θυρεοειδούς είναι φυσιολογικά.  Επίσης η σωστή διατροφή συμβάλει  στην καλή λειτουργία τόσο του πεπτικού σας συστήματος, όσο και της καρδιά σας.  Οι  λειτουργίες  αυτές είναι σημαντικές για  έναν υγιή μεταβολισμό.  Εάν λοιπόν δεν αισθάνεστε καλά,  έστω και εάν λαμβάνετε τη φαρμακευτική σας αγωγή, ενδεχομένως να σας βοηθούσε μία σωστή διατροφή και ένα πρόγραμμα φυσικής δραστηριότητας.

Παρακάτω είναι μερικές συμβουλές για υγιεινή διατροφή.
Τρώτε τρόφιμα πλούσιε σε θρεπτική αξία

Τρώτε  ποικιλία από φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς και τρόφιμα ολικής αλέσεως για τη βελτίωση της γενικής σας υγεία.  Η πρωτεΐνη θα πρέπει να προέρχεται ως επί τω πλείστο από άπαχες πηγές, όπως τα ψάρια ή τα όσπρια.  Προτιμήστε θρεπτικά λάδια, όπως το ελαιόλαδο.

Μειώστε τα «κακά» λιπαρά και τους απλούς υδατάνθρακες

Ορισμένα διαιτητικά λίπη συμβάλλουν στην εμφάνιση καρδιοαγγειακής νόσου αλλά και σε  ορισμένες μορφές καρκίνου.  Μειώστε λοιπόν τα κορεσμένα λίπη,  πηγές των οποίων είναι κυρίως τα ζωικά προϊόντα όπως το κρέας και το τυρί.  Ελαττώστε επίσης τα τρανς λιπαρά, τα οποία τα βρίσκουμε στα επεξεργασμένα τρόφιμα και σε πολλές μαργαρίνες.  Αντί για αυτά, επιλέξτε  λιπαρά που βοηθούν στη μείωση της LDL χοληστερόλης όπως τα μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά.  Προτιμήστε λοιπόν το ελαιόλαδο, το avocado, το ταχίνι, τα ψάρια, Επίσης καλή επιλογή αποτελούν οι σπόροι,  οι ξηροί καρποί και τα όσπρια.

Επιμείνετε στους σύνθετους υδατάνθρακες

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες βρίσκονται στα τρόφιμα ολικής αλέσεως, τα φρούτα και τα λαχανικά.  Από την άλλη περιορίστε στο ελάχιστο την κατανάλωση αναψυκτικών, γλυκών, μπισκότων, όπως επίσης και τα πατατάκια, και άλλα junk τρόφιμα.  Τα τρόφιμα αυτά είναι πλούσια σε  θερμίδες και παράλληλα χαμηλά σε θρεπτική αξία.

Αυξήστε φυτικές ίνες

Οι φυτικές ίνες βοηθούν στη βελτίωση της πέψης.  Το  να τρώτε τρόφιμα ολικής αλέσεως αλλά και ποικιλία φρούτων και λαχανικών εξασφαλίζει την άφθονη πρόσληψη διαιτητικών ινών,   κάτι πολύ σημαντικό για την καλή σας υγεία.

Πηγή Harvard Medical Scholl

Facebook Comments

Συντάκτης: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη Κωνσταντίνου, ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου εδώ και αρκετά χρόνια. Ενώ παράλληλα διδάσκω στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Είμαι αριστούχος των ΤΕΙ Αθήνας, στο τμήμα Αισθητικής και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Διατροφής Διαιτολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα τροφίμων.

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε;