Καρνιτίνη

Καρνιτίνη

Η καρνιτίνη σχηματίζεται στο ήπαρ από τα αμινοξέα λυσίνη και μεθειονίνη.  Το μοσχάρι περιέχει καρνιτίνη 300 φορές  περισσότερο από το ψωμί (90γρ. μοσχάρι περιέχει 60mg καρνιτίνη).   Μια τυπική μη χορτοφαγική δίαιτα  μας παρέχει 100-300mg/day καρνιτίνης.

Στο ανθρώπινο σώμα περίπου το 90%  της καρνιτίνης βρίσκεται στους μυς.

Η χορήγηση της αυξάνει τα επίπεδα της στο πλάσμα,  αλλά μεγάλη ποσότητα αυτής απεκκρίνεται από τα νεφρά.   Η συγκέντρωση της στους μυς μπορεί να αυξηθεί ελαφρά.

Δόση 2 γραμμαρίων  για 4 βδομάδες, αυξάνει  τα επίπεδα καρνιτίνης στους μυς και προλαμβάνουν τις απώλειες καρνιτίνης κατά τη διάρκεια έντονης άσκησης.

Η χορήγηση της δεν φαίνεται να  έχει άμεσα αποτελέσματα στη απόδοση.

Δόση  6 γραμμαρίων  για 7 ημέρες δεν είχαν επίδραση στη συγκέντρωση του γαλακτικού οξέος κατά τη διάρκεια έντονης αερόβιας άσκησης.

Η επίδραση της χρόνιας χορήγησης καρνιτίνης στη VO2 max  δεν είναι ξεκάθαρη.

Αυξάνει το ρυθμό οξείδωσης των λιπών.

Δεν πρέπει να χορηγούνται πάνω από 2-5 γραμμάρια  την ημέρα και μόνο για ένα μήνα κάθε φορά.

 

 

Facebook Comments

Συντάκτης: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη Κωνσταντίνου, ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου εδώ και αρκετά χρόνια. Ενώ παράλληλα διδάσκω στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Είμαι αριστούχος των ΤΕΙ Αθήνας, στο τμήμα Αισθητικής και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Διατροφής Διαιτολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα τροφίμων.

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε;