Κατηγορία: Θρεπτικά συστατικά

Μέχρι πόση πρωτεϊνη
Categories Διατροφικά άρθρα, Θρεπτικά συστατικά

Τρώτε αρκετή πρωτεΐνη;

Καταναλώστε την ημερήσια ποσότητα πρωτεΐνης που χρειάζεστε καθημερινά μέσα από μια ποικιλία θρεπτικών τροφίμων, όχι μόνο από το κρέας.  Η πρωτεΐνη είναι απαραίτητη για την καλή υγεία του ανθρώπινου οργανισμού.  Χρειάζεται για να φτιαχτούν τα «τούβλα» και η «λάσπη» του ανθρωπίνου σώματος ,  συμπεριλαμβανομένων των μυών,  των οστών και του αίματος. Διαβάστε περισσότερα Τρώτε αρκετή πρωτεΐνη;

Βιταμίνη C και κρυολόγημα
Categories Διατροφικά άρθρα, Θρεπτικά συστατικά

Βιταμίνη C και κρυολόγημα – μπορεί να μας προστατεύσει;

Βιταμίνη C και κρυολόγημα

Η βιταμίνη C  συχνά πλασάρεται ως μία φυσική θεραπευτική αντιμετώπιση για το κρυολόγημα. Το θρεπτικό αυτό συστατικό βρίσκεται σε συμπληρώματα που υπόσχονται την  ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Διαβάστε περισσότερα Βιταμίνη C και κρυολόγημα – μπορεί να μας προστατεύσει;

Συμπτωματα έλλειψης βιταμίνης β12
Categories Διατροφικά άρθρα, Θρεπτικά συστατικά

Τι μπορεί να προκαλέσει η έλλειψη της βιταμίνης Β12;

Συμπτώματα ανεπάρκειας βιταμίνης-Β12

Κατά τη διάρκεια δίμηνης  παρακολούθησης ενός 62χρόνου άνδρα,  αυτός παρουσίασε μουδιάσματα και μια αίσθηση «βελονισμού» στα χέρια του, πρόβλημα στα πόδια, σοβαρό πόνο στις αρθρώσεις, άρχισε να κιτρινίζει,  και να παρουσιάζει σταδιακά δυσκολία στην αναπνοή.  Η αιτία σύμφωνα πάντα με έκθεση του Harvard σε συνεργασία με το Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης που  δημοσιεύθηκε στο New England Journal of Medicine ήταν  η έλλειψη της βιταμίνης Β12. Διαβάστε περισσότερα Τι μπορεί να προκαλέσει η έλλειψη της βιταμίνης Β12;

Categories Διατροφικά άρθρα, Διάφορα άρθρα, Θρεπτικά συστατικά

Κούραση και έλλειψη βιταμινών και μετάλλων;

Ο κόσμος στις μέρες μας αλλάζει με ταχείς ρυθμούς, με αποτέλεσμα ο μέσος άνθρωπος να είναι αναγκασμένος μέσα στη ημέρα να κάνει πολλά και σύνθετα πράγματα  Εάν νιώθετε συνεχώς εξαντλημένοι δεν είστε οι μόνοι.  Πολλοί άνθρωποι παραπονούνται ότι δεν έχουν την ενέργεια που χρειάζονται μέσα στην ημέρα για να διεκπεραιώσουν όλα όσα απαιτεί το ημερήσιο πρόγραμμά τους.  Διαβάστε περισσότερα Κούραση και έλλειψη βιταμινών και μετάλλων;

Categories Διατροφικά άρθρα, Θρεπτικά συστατικά

Υδατάνθρακες – γλυκαιμική απόκριση

Οι υδατάνθρακες ανήκουν στην κατηγορία των μακροθρεπτικών συστατικών και μας δίνουν 4kcal/gr. Θα τους βρείτε κυρίως στο ψωμί, τα ζυμαρικά, τα δημητριακά, τα όσπρια, τα λαχανικά, τα γαλακτοκομικά, τη ζάχαρη και το μέλι. Διαβάστε περισσότερα Υδατάνθρακες – γλυκαιμική απόκριση

Προβιοτικά και δυσκοιλιότητα
Categories Διατροφικά άρθρα, Θρεπτικά συστατικά, Παθήσεις και διατροφή

Προβιοτικά και δυσκοιλιότητα

Προβιοτικά και δυσκοιλιότητα

Προβιοτικά

Ως γνωστό τα προβιοτικά είναι ωφέλιμα βακτήρια που βρίσκονται στο γιαούρτι αλλά και σε άλλα ζυμωμένα τρόφιμα.  Εδώ και καιρό έχουν γίνει γνωστά  για την ικανότητά τους να διευκολύνουν τις πεπτικές λειτουργίες.  Τα φαρμακεία  διαθέτουν διάφορα προβιοτικά συμπληρώματα, που συχνά περιέχουν δύο από τα πιο γνωστά είδη βακτηρίων τα Lactobacillus και Bifidobacterium. Διαβάστε περισσότερα Προβιοτικά και δυσκοιλιότητα

Categories Διατροφικά άρθρα, Θρεπτικά συστατικά

Πόση βιταμίνη Κ χρειάζεστε

Η βιταμίνη Κ είναι απαραίτητη για την πήξη του αίματος και απαιτείται για την παραγωγή της πρωτεΐνης – κλειδί που βοηθά στο να διατηρηθούν τα οστά γερά.  Ο ισχύον κανόνας, είναι ότι ο καλύτερος τρόπος να λαμβάνει κανείς όλες και τις βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία είναι διαμέσου της διατροφής και όχι μέσω συμπληρωμάτων.  Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη Κ περιλαμβάνουν τα πράσινια φυλλώδη λαχανικά και συγκεκριμένα φρούτα

Βλέπετε τον πίνακα που ακολουθεί: Διαβάστε περισσότερα Πόση βιταμίνη Κ χρειάζεστε

Categories Διατροφικά άρθρα, Θρεπτικά συστατικά, Παθήσεις και διατροφή

6 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για την βιταμίνη D

Ο προσδιορισμός όλων εκείνων των παραγόντων που επηρεάζουν τα επίπεδα της βιταμίνης D είναι ιδιαίτερα σύνθετος.  Το σώμα συνθέτει βιταμίνη D με την επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας στο δέρμα.  Επίσης η βιταμίνη D μπορεί να προσληφθεί μέσω της διατροφής, κυρίως από τρόφιμα τα οποία έχουν εμπλουτισθεί με βιταμίνη D καθώς λίγα τρόφιμα αποτελούν φυσικές πηγές βιταμίνης D  ή μέσω της πρόσληψης συμπληρωμάτων. Διαβάστε περισσότερα 6 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για την βιταμίνη D

Categories Διατροφικά άρθρα, Θρεπτικά συστατικά

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεται για το μαγνήσιο

Το σώμα ενός ενήλικα περιέχει 20-30γρ. μαγνησίου, από αυτά το 60% βρίσκεται στα οστά, το 2% στα υγρά του σώματος και το υπόλοιπο στους μαλακούς ιστούς. Το σώμα  χρειάζεται το μαγνήσιο για να φέρει εις πέρας πολλές ζωτικές λειτουργίες.  Εμπλέκεται σε περισσότερες από 300 χημικές αντιδράσεις. Οι μύες χρειάζονται το μαγνήσιο για την σύσπαση τους, τα νεύρα το απαιτούν για να στέλνουν και να λαμβάνουν μηνύματα. Ακόμη διατηρεί τον ρυθμό της καρδιάς σταθερό και το ανοσοποιητικό σύστημα ισχυρό.  Οι περισσότεροι άνθρωποι λαμβάνουν αρκετό μαγνήσιο από τρόφιμα όπως τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα φασόλια, τους ξηρούς καρπούς και τα ψάρια. Διαβάστε περισσότερα Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεται για το μαγνήσιο

Categories Διατροφικά άρθρα, Θρεπτικά συστατικά

ΣΙΔΗΡΟΣ

Tο μεγαλύτερο μέρος του σιδήρου του οργανισμού περιέχεται στην αιμοσφαιρίνη και τη μυοσφαιρίνη, ο σίδηρος επιτρέπει στις πρωτεΐνες αυτές να μεταφέρουν οξυγόνο και στη συνέχεια να το απελευθερώνουν.  Διαβάστε περισσότερα ΣΙΔΗΡΟΣ

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε;