πλαστικά φούρνος μικροκυμάτων
Categories Διατροφικά άρθρα, Διάφορα άρθρα

Πλαστικά στο φούρνο μικροκυμάτων – πόσο ασφαλές είναι;

Πλαστικά στο φούρνο μικροκυμάτων – πόσο ασφαλές είναι;

Οι πρόσφατες ανακοινώσεις προειδοποιούν  ότι τα πλαστικά στο φούρνο μικροκυμάτων απελευθερώνουν καρκινογόνες – χημικές ουσίες στα τρόφιμα, οι ουσίες αυτές ονομάζονται  διοξίνες.  Το πρόβλημα με αυτήν την προειδοποίηση είναι ότι τα πλαστικά δεν περιέχουν διοξίνες.  Δημιουργούνται όμως όταν καίγονται τα σκουπίδια, τα πλαστικά, τα μέταλλα, τα ξύλο κλπ. Διαβάστε περισσότερα Πλαστικά στο φούρνο μικροκυμάτων – πόσο ασφαλές είναι;

Categories Διατροφικά άρθρα, Διάφορα άρθρα

Πρόσληψη κιλών στις γιορτές – ένα παγκόσμιο φαινόμενο

Πρόσληψη κιλών στις γιορτές – τι πρέπει να προσέξουμε

O τρόπος που οι άνθρωποι , σε όλες τις χώρες του κόσμου,  συνηθίζουν να γιορτάζουν τις ημέρες των εορτών  είναι διαφορετικός , εντούτοις παρατηρείται μία κοινή  συνιστώσα, το ΦΑΓΗΤΟ.  Συνήθως οι άνθρωποι σε όλες τις χώρες του κόσμου, τις ημέρες των εορτών συνηθίζουν να τρώνε περισσότερο, συγκεκριμένα τρόφιμα.  Διαβάστε περισσότερα Πρόσληψη κιλών στις γιορτές – ένα παγκόσμιο φαινόμενο

Categories Διάφορα άρθρα, Τρόφιμα

Πόσα φρούτα μπορούμε να τρώμε την ημέρα;

Πόσα φρούτα την ημέρα;

Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες δε θα πρέπει να  λαμβάνουμε περισσότερο από το 10% των ημερησίων θερμιδικών μας αναγκών από τη ζάχαρη.  Κρίνεται επομένως αναγκαίο να μειώσουμε την πρόσληψη  φρούτων μιας και αυτά περιέχουν φυσικά σάκχαρα; Διαβάστε περισσότερα Πόσα φρούτα μπορούμε να τρώμε την ημέρα;

λαχανικά
Categories Διατροφικά άρθρα, Διάφορα άρθρα, Τρόφιμα

Ποια λαχανικά μας βοηθάνε να χάσουμε βάρος;

Λαχανικά για απώλεια βάρους

Η προσθήκη περισσότερων φρούτων και λαχανικών  στη διατροφή μας αποτελεί  μία εξαιρετική συνήθεια για πολλούς και διαφόρους λόγους.  Η απώλεια σωματικού βάρους είναι ένας από αυτούς τους λόγους.  Εντούτοις ορισμένα λαχανικά έχουν συνδεθεί με την προσθήκη σωματικού βάρους. Διαβάστε περισσότερα Ποια λαχανικά μας βοηθάνε να χάσουμε βάρος;

Categories Διατροφικά άρθρα, Διάφορα άρθρα, Θρεπτικά συστατικά

Κούραση και έλλειψη βιταμινών και μετάλλων;

Ο κόσμος στις μέρες μας αλλάζει με ταχείς ρυθμούς, με αποτέλεσμα ο μέσος άνθρωπος να είναι αναγκασμένος μέσα στη ημέρα να κάνει πολλά και σύνθετα πράγματα  Εάν νιώθετε συνεχώς εξαντλημένοι δεν είστε οι μόνοι.  Πολλοί άνθρωποι παραπονούνται ότι δεν έχουν την ενέργεια που χρειάζονται μέσα στην ημέρα για να διεκπεραιώσουν όλα όσα απαιτεί το ημερήσιο πρόγραμμά τους.  Διαβάστε περισσότερα Κούραση και έλλειψη βιταμινών και μετάλλων;

Categories Διατροφικά άρθρα, Διάφορα άρθρα

Μεσογειακή διατροφή

Η μεσογειακού τύπου διατροφή περιλαμβάνει αφενός,  σαφώς λιγότερο κρέας και επεξεργασμένους υδατάνθρακες και αφετέρου περισσότερα φυτικής προέλευσης τρόφιμα και μονοακόρεστα (καλά) λιπαρά,  σε σύγκριση με τις διάφορες δυτικού τύπου διατροφές. Διαβάστε περισσότερα Μεσογειακή διατροφή

απώλεια λίπους
Categories Διατροφικά άρθρα, Διάφορα άρθρα

Απώλεια λίπους Vs Απώλειας βάρους

Απώλεια λίπους ή απώλεια βάρους – υπάρχει διαφορά;

Τις περισσότερες φορές, οι άνθρωποι όταν βρίσκονται σε διαδικασία απώλειας βάρους έχουν ως μοναδικό γνώμονα εκτίμησης της προσπάθειας τους, τη ζυγαριά τους ή τη ζυγαριά του διαιτολόγου τους.  Είναι όμως αυτός ο σωστός τρόπος να ελέγχουμε την απώλεια λίπους;  Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και στη σωστή τους βάση. Διαβάστε περισσότερα Απώλεια λίπους Vs Απώλειας βάρους

πως να μειώσω το αλάτι
Categories Διατροφικά άρθρα, Διάφορα άρθρα, Τρόφιμα

Aλάτι: Πως να το ελέγξετε

Μάθετε πόσο νάτριο  χρειάζεστε πραγματικά,  ποια τρόφιμα είναι πλούσια  σε νάτριο, καθώς και τρόπους  προετοιμασίας και να σερβιρίσματος τροφίμων χωρίς την προσθήκη αλατιού ή νατρίου.   Σκεφτείτε ότι μόνο ένα κουταλάκι του γλυκού αλάτι έχει 2.325 χιλιοστόγραμμα (mg) νατρίου.  Και δεν είναι μόνο το επιτραπέζιο αλάτι  το οποίο πρέπει να μας ανησυχεί. Πολλά  επεξεργασμένα και προπαρασκευασμένα τρόφιμα  περιέχουν ήδη υψηλές  ποσότητες  νατρίου. Διαβάστε περισσότερα Aλάτι: Πως να το ελέγξετε

Γλυκαιμικός δείκτης
Categories Διατροφικά άρθρα, Διάφορα άρθρα

Γλυκαιμικός δείκτης τροφίμων και διαβήτης

Σακχαρώδης διαβήτης

Ο διαβήτης, είναι μια νόσος που χαρακτηρίζεται από υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα.  Στις μέρες η εμφάνιση του είναι πιο συχνή από ποτέ.  Στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο αριθμός των ανθρώπων που διαγιγνώσκονται με διαβήτη έχει τετραπλασιαστεί κατά τις τελευταίες τρεις δεκαετίες.  Το τραγικό είναι ότι  κάνει την εμφάνιση του σε ολοένα και νεαρότερες ηλικίες.  Επιστημονικές έρευνες αποδεικνύουν  ότι η αυστηρή ρύθμιση του σακχάρου μπορεί να καθυστερήσει ή ακόμη και να εμποδίσει τις επιπτώσεις από τις μακροπρόθεσμες επιπλοκές της νόσου.  Τέτοιος αυστηρός έλεγχος είναι πλέον δυνατός χάριν στις καινοτομικές  θεραπείες.  Το άρθρο αυτό  θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε καλύτερα το θέμα του σακχάρου και να διαχειριστείτε το διαβήτη σας.

Υδατάνθρακες και σακχαρώδης διαβήτης

Όλοι όσοι πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη,  γνωρίζουν πολύ καλά  ότι  όταν καταναλώνουν υδατάνθρακες, το σάκχαρο του αίματός τους  ανεβαίνει.  Γνωρίζουν ακόμη ότι το συνολικό ποσό των υδατανθράκων που καταναλώνουν σε ένα γεύμα,  καθορίζει  σε μεγάλο βαθμό τη συμπεριφορά του σακχάρου στο αίμα.   Επίσης γνωρίζουν ότι  και  τα ίδια τα τρόφιμα  παίζουν σημαντικό ρόλο στα επίπεδα του σακχάρου.  Για παράδειγμα μια μερίδα λευκό ψωμί  έχει σχεδόν την ίδια γλυκαιμική απόκριση με την  επιτραπέζια ζάχαρη, δηλαδή γρήγορη και υψηλή άνοδο των επίπεδων σακχάρου στο αίμα.  Από την άλλη  μία μερίδα φακές έχει σαφώς  μία πιο αργή και  σαφώς μικρότερη επίδραση στα επίπεδα του σακχάρου.

Έτσι η επιλογή καλών πηγών υδατανθράκων μπορεί να σας βοηθήσει να ελέγχετε τόσο τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σας όσο και σωματικό σας βάρος.  Ακόμη  κι αν δεν  πάσχετε από διαβήτη ή  δεν έχετε επιπλέον κιλά, το να τρώτε τρόφιμα που αποτελούν  καλές πηγές υδατανθράκων, μπορεί να σας  προστατεύσει από  χρόνιες  παθήσεις, καρδιαγγειακά νοσήματα, διάφορες μορφές καρκίνου και φυσικά από την εμφάνιση διαβήτη.

Γλυκαιμικός δείκτης και τρόφιμα

Ο γλυκαιμικός δείκτης βαθμολογεί την επίδραση  συγκεκριμένης ποσότητας κάποιου τροφίμου στα επίπεδα του σακχάρου σε σύγκριση πάντα με ίδια ποσότητα καθαρής γλυκόζης. Ένα τρόφιμο με  γλυκαιμικό δείκτη 28  αυξάνει το σάκχαρο το αίματος στο αίμα μόνο κατά 28%  σε σχέση πάντα με  την  καθαρή γλυκόζη.  Ένα τρόφιμο με γλυκαιμικό δείκτη 95 ανεβάζει το σάκχαρο του αίματος λίγο πολύ όσο και η καθαρή γλυκόζη.

Γλυκαιμικός δείκτης και σάκχαρο αίματος

Τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη (GI) έχουν ως αποτέλεσμα  το γρήγορο  και μεγάλο ανέβασμα της ινσουλίνης και του σακχάρου στο αίμα.  Αντίθετα χαμηλού γλυκαιμικού  δείκτη τρόφιμα έχουν μια πιο αργή και μικρότερη επίδραση

Χρησιμοποιώντας τον γλυκαιμικό δείκτη

Η Χρησιμοποίηση του γλυκαιμικού δείκτη είναι εύκολη υπόθεση:  Επιλέξτε τα τρόφιμα με χαμηλό GI  αντί εκείνων που ανήκουν στην κατηγορία υψηλού GI (βλ. παρακάτω), και μετριάστε την κατανάλωση των τροφίμων με μέτριο γλυκαιμικό δείκτη.

  • Τρόφιμα Χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη  (GI< 55):  Τα περισσότερα φρούτα και λαχανικά, όσπρια,  μη επεξεργασμένα δημητριακά και ζυμαρικά, γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά και ξηροί καρποί.
  • Τρόφιμα  μεσαίου γλυκαιμικού δείκτη (GI 56 με 69): Πατάτες και γλυκοπατάτες, καλαμπόκι, λευκό ρύζι, κουσκούς,  δημητριακά πρωινού (επεξεργασμένα) κλπ.
  • Τρόφιμα υψηλού γλυκαιμικού δείκτη (GI  > 70 ):  Λευκό ψωμί,  τα περισσότερα κράκερς,  μπακέτες,  κέικ, ντόνατς, κρουασάν,  πολλά από τα δημητριακά πρωινού και μπάρες δημητριακών, πατατάκια, μπισκότα κλπ

Μετατροπές για την μείωση του γλυκαιμικού δείκτη

Αντί για αυτά με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη Καταναλώστε αυτά με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη
Λευκό ρύζι Καστανό ρύζι
Επεξεργασμένα δημητριακά Δημητριακά ολικής άλεσης (all bran)
Ψητή πατάτα Ζυμαρικά ολικής, πλιγούρι
Λευκό ψωμί Ολικής άλεσης ψωμί
Καλαμπόκι Αρακά ή πράσινα φυλλώδη λαχανικά

 

 

απώλεια βάρους
Categories Διατροφικά άρθρα, Διάφορα άρθρα

Πως να χάσετε τα κιλά των γιορτών!

 

Οι περισσότεροι  από εμάς κατά την διάρκεια των εορτών βλέπουν τα ρούχα τους να στενεύουν.   Ο μέσος όρος αύξησης σωματικού βάρους κατά  την διάρκεια των εορτών είναι 0,8 – 1,0kg. Ένα έως δύο κιλά μπορεί να μην ακούγεται  πολύ, παρόλα αυτά πολλοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι το βάρος που κερδίζεται κατά την διάρκεια αυτής της περιόδου δεν χάνετε τόσο εύκολα. Διαβάστε περισσότερα Πως να χάσετε τα κιλά των γιορτών!

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε;