Τι μπορεί να σημαίνει το κοιλιακό λίπος για την καρδιά

κοιλιακό λίπος

Το να  «κουβαλάμε» εμείς οι γυναίκες λίγο περισσότερο λίπος στην κοιλιά μας,  μπορεί πολλές φορές να είναι ενοχλητικό για την γυναικεία μας φιλαρέσκεια, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες,  όταν θέλουμε να φορέσουμε το μαγιό μας –  παρόλα αυτά, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι είναι ακόμη  πιο ενοχλητικό για την καρδιά μας.

Η περίσσια σωματικού λίπους αυξάνει το κίνδυνο για καταστάσεις που συμβάλλουν στην εμφάνιση καρδιαγγειακών παθήσεων, όπως υπέρταση, υψηλή χοληστερόλη, και διαβήτη. Το λίπος που αποθηκεύεται στην κοιλιακή χώρα καλείτε σπλαχνικό λίπος και βρίσκεται αρκετά βαθιά έτσι ώστε να περιβάλει τα όργανα και να παρεμβαίνει στην ομαλή λειτουργία τους.

Όπως εξηγεί η Dr. Paula Johnson –  βοηθός καθηγήτρια του Harvard Medical School -«To λίπος που βρίσκεται στην περιοχή της κοιλιάς είναι ιδιαιτέρως μεταβολικά ενεργό, με την έννοια ότι ενεργοποιεί/παράγει ένα αριθμό παραγόντων που αυξάνουν τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα». Οι συγκεκριμένοι παράγοντες περιλαμβάνουν ορμόνες και άλλες ουσίες που προάγουν την φλεγμονή, αυξάνουν την πίεση του αίματος, μεταβάλλουν την επίπεδα της χοληστερόλης και παρεμβαίνουν στην ομαλή λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων.

Το μεταβολικό σύνδρομο είναι μία «συλλογή» παραγόντων οι οποίοι έχουν συσχετισθεί με καρδιαγγειακά νοσήματα, έμφραγμα, και διαβήτη τύπου ΙΙ.  Περιλαμβάνει:
  • Περιφέρεια μέσης πάνω από 80 cm για τις γυναίκες και για τους άνδρες πάνω από 100 cm.
  • Επίπεδα τριγλυκεριδίων (λιπίδια αίματος) 150 mg και πάνω.
  • Επίπεδα HDL («καλής») χοληστερόλης  κάτω από 50 mg  για τις γυναίκες και κάτω από 40 mg για τους άνδρες.
  • Αρτηριακή πίεση 130/85 mm Hg και πάνω.
  • Επίπεδα σακχάρου αίματος 100 mg/dL και πάνω.

Τρείς από αυτούς τους παράγοντες κινδύνου σηματοδοτούν το μεταβολικό σύνδρομο.  Μία απλή μέτρηση της περιφέρειας μέσης μπορεί να αποτελεί προειδοποιητικό σημάδι .

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να «διώξει» κάποιος αυτόν τον ανεπιθύμητο και «ανθυγιεινό» τύπο λίπους ή ακόμη να αποφύγει την αποθήκευση του:
  • Περιορίστε στο ελάχιστο τα γλυκά, τα μπισκότα και λευκά ψωμιά και άλλα τρόφιμα που παρασκευάζονται με υψηλής επεξεργασίας δημητριακά ή μεγάλης προσθήκης ζάχαρης.
  • Μειώστε το μέγεθος των μερίδων σας για να βοηθήσετε στην απώλεια βάρους ή τουλάχιστον να μην πάρετε άλλο βάρος.
  • Παραμείνετε ενεργές/οί και ασκηθείτε σε καθημερινή βάση.

 

Facebook Comments

Συντάκτης: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη Κωνσταντίνου, ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου εδώ και αρκετά χρόνια. Ενώ παράλληλα διδάσκω στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Είμαι αριστούχος των ΤΕΙ Αθήνας, στο τμήμα Αισθητικής και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Διατροφής Διαιτολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα τροφίμων.

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε;