Ποια λαχανικά μας βοηθάνε να χάσουμε βάρος;

λαχανικά

Λαχανικά για απώλεια βάρους

Η προσθήκη περισσότερων φρούτων και λαχανικών  στη διατροφή μας αποτελεί  μία εξαιρετική συνήθεια για πολλούς και διαφόρους λόγους.  Η απώλεια σωματικού βάρους είναι ένας από αυτούς τους λόγους.  Εντούτοις ορισμένα λαχανικά έχουν συνδεθεί με την προσθήκη σωματικού βάρους. Ερευνητές από το Harvard ανέλυσαν το βάρος και τις διαιτητικές αλλαγές  περίπου 118,000 ατόμων ηλικίας άνω των 24 ετών,  για  περίπου 4 χρόνια.  Tα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2015, στο PLOS Medicine  και είχαν ως εξής:

Κατά μέσο όρο οι άνθρωποι που αύξησαν την πρόσληψη φρούτων  και λαχανικών,  ιδιαίτερα όσων ήταν πλούσια σε φυτικές ίνες, και χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη παρουσίασαν  βελτίωση στο  σωματικό τους βάρος.  Τέτοια φρούτα  είναι τα μήλα, τα μούρα, οι φράουλες, τα κεράσια και τα αχλάδια.  Όσον αφορά στα λαχανικά αυτό αφορά  στα περισσότερα λαχανικά,  ιδιαίτερα το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το κουνουπίδι,  και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.  Αντίθετα, τα άτομα που είχαν μεγαλύτερη πρόσληψη αμυλούχων λαχανικών έτειναν να αυξάνουν σταδιακά το βάρος τους.  Αμυλούχα λαχανικά είναι  ο αρακά, οι πατάτες και το καλαμπόκι.

Αυτό βέβαια  δεν αποδεικνύει ότι η πρόσληψη των συγκεκριμένων λαχανικών αυξάνει το σωματικό βάρος.   Η Dr. Μonica Bertoia επικεφαλής της έρευνα αναφέρει τα εξής:  «Υποψιαζόμαστε ότι αυτό έχει σχέση με το γεγονός ότι τα αμυλούχα λαχανικά έχουν μεγαλύτερο γλυκαιμικό δείκτη.  Επομένως η πρόσληψη τους αυξάνει περισσότερο το σάκχαρο του αίματος,  με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη έκκριση της ινσουλίνης στο αίμα». Οι ερευνητές έλαβαν υπόψη και  άλλους παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν το σωματικό βάρος. Οι παράγοντες αυτοί ήταν τα  επίπεδα φυσικής δραστηριότητας,   οι ώρες ύπνου,  και το κάπνισμα.

Συμπερασματικά

Εάν λοιπόν θέλετε να χάσετε βάρος δώστε έμφαση στην κατανάλωση λαχανικών με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και πολλές φυτικές ίνες.  Επίσης προσπαθήστε να έχετε μία ποικιλία φρούτων και λαχανικών.  Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζετε όχι μόνο τον έλεγχο του σωματικού σας βάρους  αλλά και την πρόσληψη μίας ποικιλίας βιταμινών και μετάλλων.

Πηγή:  Harvard Medical School

Facebook Comments

Συντάκτης: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη Κωνσταντίνου, ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου εδώ και αρκετά χρόνια. Ενώ παράλληλα διδάσκω στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Είμαι αριστούχος των ΤΕΙ Αθήνας, στο τμήμα Αισθητικής και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Διατροφής Διαιτολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα τροφίμων.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε;