• e-mail
  • Δευ - Παρ: 2:00μμ - 9:00μμ

Η μεσογειακού τύπου διατροφή περιλαμβάνει αφενός,  σαφώς λιγότερο κρέας και επεξεργασμένους υδατάνθρακες και αφετέρου περισσότερα φυτικής προέλευσης τρόφιμα και μονοακόρεστα (καλά) λιπαρά,  σε σύγκριση με τις διάφορες δυτικού τύπου διατροφές.

Πολλοί άνθρωποι που ζούνε στις διάφορες χώρες της μεσογείου συμπεριλαμβανομένου και της χώρας μας, ακολουθούν το συγκεκριμένο τρόπο διατροφής εδώ και αιώνες. Βέβαια δυστυχώς για εμάς,  τις τελευταίες δεκαετίες έχουμε υιοθετήσει το δυτικό τρόπο διατροφής, με όλα τα επακόλουθα του.

Ακολουθώντας αυτού του τύπου τη διατροφή,  μπορεί κανείς να ασκεί μεγαλύτερο έλεγχο στο σάκχαρο του, να μειώσει τα επίπεδα της χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων του αίματος, όπως και τον κίνδυνο καρδιαγγειακών νοσημάτων, αλλά  και άλλων προβλημάτων υγείας που σχετίζονται με τη διατροφή.

Πως εφαρμόζεται η Μεσογειακή διατροφή

Η μεσογειακή διατροφή βασίζεται στα:

  • Φυτικής προέλευσης τρόφιμα, με πολύ μικρές ποσότητες κρέατος και κοτόπουλου,  όταν αυτά καταναλώνονται.
  • Μεγαλύτερες ποσότητες μη επεξεργασμένων δημητριακών, φρέσκων φρούτων και λαχανικών, ξηρών καρπών και οσπρίων.
  • Τρόφιμα που περιέχουν φυσικά, υψηλές ποσότητες φυτικών ινών.
  • Πολλά ψάρια και άλλα θαλασσινά αντί για  κρέας.
  • Ελαιόλαδο και μονοακόρεστα λιπαρά ως κύρια πηγή λιπαρών για τον αρωματισμό και την ετοιμασία φαγητών.
  • Τρόφιμα που ετοιμάζονται και ωριμάζουν απλά, χωρίς σάλτσες και  πρόσθετα.

Μη δημοφιλή τρόφιμα στη μεσογειακή διατροφή

Τρόφιμα που καταναλώνονται σε μικρές ποσότητες ή καθόλου είναι:

  • Κόκκινα κρέατα
  • Γλυκά και άλλα επιδόρπια
  • Αυγά
  • Βούτυρο

Πιθανοί προβληματισμοί της Μεσογειακής διατροφής

Πιθανοί προβληματισμοί για την υγεία που σχετίζονται με την Μεσογειακή διατροφή είναι:

  • Πρόσληψη βάρους από τα λιπαρά που βρίσκονται στο ελαιόλαδο και τους ξηρούς καρπούς.
  • Πτώση των επιπέδων σιδήρου. Εάν επιλέξετε να ακολουθήσετε μεσογειακή διατροφή βεβαιωθείτε ότι καταναλώνετε τρόφιμα πλούσια σε σίδηρο και βιταμίνη C η οποία βοηθάει στην απορρόφηση του σιδήρου.
  • Προβλήματα στο ασβέστιο λόγω χαμηλότερης πρόσληψης γαλακτοκομικών.  Κάντε μία εξέταση ασβεστίου και ρωτήστε τον ιατρό σας εάν χρειάζεται να πάρετε κάποιο συμπλήρωμα ασβεστίου.

 

Συντάκτης: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη και ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου - διατροφολόγου με έδρα το διαιτολογικό μου γραφείο BalanceDiet, στα Νότια προάστια της Αθήνας και συγκεκριμένα στη Βούλα. Είμαι πτυχιούχος του Τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών και του Τμήματος Αισθητικής – Κοσμετολογίας των ΤΕΙ Αθήνας, με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων, ενώ παράλληλα διδάσκω σε δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Στο site μου μπορείτε να βρείτε ελαφριές, νόστιμες συνταγές για δίαιτα, επιλέγοντας φαγητά που σας αρέσουν ή μπορείτε να λάβετε οδηγίες για online δίαιτα μέσω ίντερνετ, από απόσταση, με το κύρος και την εμπειρία που με διακρίνει ως επαγγελματία διαιτολόγο. Σας ευχαριστώ για την παραμονή σας στο site μου και θα είναι χαρά μου η επίλυση οποιασδήποτε απορίας σχετική με την υγιεινή σας διατροφή!