‘Ενα παχύσαρκο παιδί … ένας παχύσαρκος ενήλικας

Οι κύριες αιτίες της παιδικής παχυσαρκίας είναι η διατροφή πλούσια σε λίπη και ζάχαρη καθώς και η ελαττωμένη σωματική δραστηριότητα σε συνδυασμό με τη γενετική προδιάθεση.  Καθώς η παιδική παχυσαρκία, συνδέεται συχνά με χρόνιες παθήσεις, όπως υπερλιπιδαιμίες, υπέρταση, σάκχαρο κ.ά., θα  πρέπει να αντιμετωπίζεται άμεσα και αποτελεσματικά.

Είναι πολύ βασικό να γνωρίζουμε ότι κατά την παιδική ηλικία αυξάνεται  κυρίως ο αριθμός των λιποκυττάρων (υπερπλαστική παχυσαρκία), ενώ μετά την ενηλικίωση αυξάνεται κυρίως το μέγεθος αυτών (υπερτροφική παχυσαρκία) και λιγότερο ο αριθμός τους.   Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα παχύσαρκο παιδί σχεδόν να καταδικάζεται να γίνει ένας παχύσαρκος ενήλικας.

Οι γονείς θα πρέπει να γνωρίζουν ότι στην παιδική ηλικία  μπαίνουν τα θεμέλια για την υιοθέτηση σωστών διατροφικών συνηθειών.   Έτσι οφείλουν να έχουν πρώτα οι ίδιοι  σωστές διαιτητικές συνήθειες.  Από την άλλη, το παιδί δεν θα πρέπει να πιέζεται από τους γονείς στη δοκιμή νέων τροφίμων, άλλα να το αφήνουν ελεύθερο να αποφασίσει μόνο του.

 Επιπλέον,  οι γονείς καλό είναι  να παροτρύνουν τα παιδιά τους να ασχοληθούν με κάποιο άθλημα έτσι ώστε να μην  περνούν τον ελεύθερο χρόνο τους μπροστά στην τηλεόραση ή τον υπολογιστή (πολλές μελέτες έχουν συσχετίσει τις πολλές ώρες  τηλεόραση και ηλεκτρονικών παιγνιδιών με την παχυσαρκία)

 Όταν οι γονείς διαπιστώνουν  ότι το παιδί τους παίρνει συνεχώς βάρος και  παράλληλα προτιμά τόσο λιπαρές τροφές  όσο και τροφές  πλούσιες σε ζάχαρη, καλό είναι να απευθύνονται σε κάποιον ειδικό για συμβουλές και οδηγίες.

Τέλος, εάν οι γονείς θέλουν πραγματικά τα παιδιά τους να μάθουν να τρώνε σωστά θα πρέπει και αυτοί να τρώνε σωστά!!!

 ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΟ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΟ

  • Μικρή μερίδα σαλάτα σε κάθε γεύμα (και μαγειρεμένα λαχανικά ή χορτόσουπα).
  • 2-4 φρούτα την ημέρα (ωμά ή πολτοποιημένα, ή ως χυμό ή κομπόστα).
  • 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών (γάλα, τυρί, γιαούρτι).
  • 1-2 φορές την εβδομάδα όσπρια.
  • 2 φορές την εβδομάδα ψάρι, 4-5/εβδ. αβγά, 1-3 φορές εβδ. κρέας και κοτόπουλο.
  • Ελαιόλαδο για όλες τις χρήσεις.
  • Ανάλατους ξηρούς καρπούς για μικρογεύματα

Πέραν από τις γενικές οδηγίες θα πρέπει να γνωρίζετε ότι  το κάθε παιδί αποτελεί μία μοναδική προσωπικότητα, η οποία πρέπει να τυγχάνει ιδιαίτερης προσοχής έτσι ώστε να μην νιώθει πιεσμένο ή ότι «πάσχει» από κάτι γιατί αυτό θα λειτουργήσει αντίθετα. Επίσης, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από τους γονείς όταν σε μία οικογένεια υπάρχουν ένα ή δύο παιδιά αδύνατα και ένα παιδί παχύσαρκο, σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να επιτρέπεται στα αδύνατα παιδιά να τρώνε ότι θέλουν επειδή απλά δεν έχουν πρόβλημα με το βάρους και στο παχύσαρκο παιδί να υπάρχουν αυστηρές απαγορεύσεις.

Facebook Comments

Συντάκτης: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη Κωνσταντίνου, ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου εδώ και αρκετά χρόνια. Ενώ παράλληλα διδάσκω στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Είμαι αριστούχος των ΤΕΙ Αθήνας, στο τμήμα Αισθητικής και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Διατροφής Διαιτολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα τροφίμων.

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε;