Προστατευτείτε από την οστεοπόρωση έγκαιρα

Η καλύτερη πρόληψη για την οστική φθορά αρχίζει νωρίς.  Κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων δεκαετιών της ζωής σας  μπορείτε να επηρεάσετε τη μέγιστη οστική σας πυκνότητα, προσλαμβάνοντας αρκετό ασβέστιο και βιταμίνη D, αλλά και κάνοντας ασκήσεις ενδυνάμωσης των οστών. Βέβαια εάν είσαστε άνω των 20 ετών δεν υπάρχει λόγος να αποθαρρύνεστε.

Ποτέ δεν είναι αργά να υιοθετήσετε συνήθειες που συντηρούν την οστική σας μάζα.  Εάν είστε άνδρας νεότερος των 65 ετών ή μία γυναίκα πριν την εμμηνόπαυση, οι πέντε αυτές στρατηγικές μπορούν να ενισχύσουν τη δύναμη των οστών σας,  δρώντας ως φραγμός στην εμφάνιση της οστεοπόρωσης.

  1. Ελέγξτε τη διατροφή σας.  Καταναλώστε αρκετό ασβέστιο και βιταμίνη D, ιδανικά μέσω της διατροφής σας.  Αν και τα γαλακτοκομικά  είναι η πλουσιότερη πηγή ασβεστίου, συνεχώς αυξάνονται τα τρόφιμα που εμπλουτίζονται με ασβέστιο.  Φρούτα, λαχανικά  και δημητριακά, προσφέρουν άλλα μέταλλα τα οποία είναι πολύ σημαντικά για την υγεία των οστών όπως το μαγνήσιο και το φώσφορο.
  2. Διατηρείστε ένα σωστό σωματικό βάρος. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις γυναίκες.  Η έμμηνος ρύση συχνά σταματάει στις γυναίκες που έχουν πολύ χαμηλό σωματικό βάρος λόγω φτωχής διατροφής ή υπερβολικής άσκησης.  Αυτό συχνά σημαίνει ότι τα επίπεδα των οιστρογόνων  είναι πολύ χαμηλά για να υποστηρίξουν την  ανάπτυξη των οστών.
  3. Μην καπνίζετε και περιορίστε την πρόσληψη αλκοόλ. Τόσο το κάπνισμα όσο και η υπερβολική πρόσληψη αλκοόλ μειώνουν την οστική μάζα.
  4. Βεβαιωθείτε ότι τα προγράμματα εκγύμνασης που ακολουθείτε περιλαμβάνουν ασκήσεις ενδυνάμωσης των οστών.   Ασκήσεις όπως το περπάτημα, ο χορός ή το step aerobic μπορούν να προστατεύσουν τα οστά σας.  Επίσης περιλάβετε στο πρόγραμμα σας  άσκησεις μυϊκής ενδυνάμωσης με βάρη.
  5. Μιλήστε με τον γιατρό σας,  για τους παράγοντες κινδύνου. Συγκεκριμένες ιατρικές καταστάσεις (όπως η κοιλιοκάκη)  και ορισμένα φάρμακα (στεροειδή και άλλα)  μπορούν να αυξήσουν τις πιθανότητες να αναπτύξετε οστεοπόρωση.  Είναι σημαντικό να συζητήσετε με τον γιατρό σας έτσι ώστε να εφαρμόσετε στρατηγικές πρόληψης που να λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες αυτούς.
Πηγή Harvard Medical School.
Facebook Comments

Συντάκτης: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη Κωνσταντίνου, ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου εδώ και αρκετά χρόνια. Ενώ παράλληλα διδάσκω στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Είμαι αριστούχος των ΤΕΙ Αθήνας, στο τμήμα Αισθητικής και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Διατροφής Διαιτολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα τροφίμων.

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε;