Πόση βιταμίνη Κ χρειάζεστε

Η βιταμίνη Κ είναι απαραίτητη για την πήξη του αίματος και απαιτείται για την παραγωγή της πρωτεΐνης – κλειδί που βοηθά στο να διατηρηθούν τα οστά γερά.  Ο ισχύον κανόνας, είναι ότι ο καλύτερος τρόπος να λαμβάνει κανείς όλες και τις βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία είναι διαμέσου της διατροφής και όχι μέσω συμπληρωμάτων.  Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη Κ περιλαμβάνουν τα πράσινια φυλλώδη λαχανικά και συγκεκριμένα φρούτα

Βλέπετε τον πίνακα που ακολουθεί:

Επιλεγμένα τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη Κ
Τρόφιμα

Μικρογραμμάρια (mcg)

Λαχανίδα, κατεψυγμένη, βρασμένη, ½ κούπα

574

Μπρόκολο, μαγειρεμένο, 1/2 κούπα

220

σπανάκι, ωμό, 1 κούπα

145

Μαρούλι, 1 κούπα

57

λάχανο, ωμό, 1 κούπα

42

αχτινίδιο1 μέτριο

31

Blueberries, 1 μέτριο

28

Κόκκινα και πράσινα χωρίς κουκούτσι σταφύλια, 1 κούπα

23

Αισπερκ, 1 κούπα

13

Πηγή: USDA National Nutrient Database for Standard Reference

Οι ενήλικες άνδρες θα πρέπει να λαμβάνουν καθημερινά 120 mcg και οι γυναίκες  90 mcg.

Εάν λαμβάνετε αντιπηκτική θεραπεία βαρφαρίνη (Coumadin) είναι σημαντικό να διατηρείτε την καθημερινή πρόσληψη της βιταμίνης Κ στην ίδια περίπου ποσότητα.

To φάρμακο αυτό δρα .παρεμβαίνοντας στον τρόπο που η βιταμίνη Κ παράγει τις πρωτεΐνες που είναι υπεύθυνες για την πήξη του αίματος.

Εάν ξαφνικά λάβετε μεγάλη ποσότητα βιταμίνης Κ, η δόση της βαρφαρίνης, πιθανόν να καταστεί αναποτελεσματική. Εάν λαμβάνετε  βαρφαρίνη και ένα πολυβιταμινούχο σκεύασμα που περιέχει βιταμίνη Κ, μιλήστε με τον γιατρό σας για να δείτε εάν η ποσότητα αυτή,  εκτός από την διατροφική πρόσληψη , σας εγγυάται την αλλαγή της δόσης σας.

Facebook Comments

Συντάκτης: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη Κωνσταντίνου, ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου εδώ και αρκετά χρόνια. Ενώ παράλληλα διδάσκω στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Είμαι αριστούχος των ΤΕΙ Αθήνας, στο τμήμα Αισθητικής και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Διατροφής Διαιτολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα τροφίμων.

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε;