5 τρόποι για «μυήσετε» τα παιδιά στην σωστή διατροφή

Είναι γνωστό ότι η σωστή διατροφή αποτελεί το υπόβαθρο για μια ζωή γεμάτη υγεία και αρχίζει από την βρεφική ηλικία. Η υγιεινή διατροφή δίνει ενέργεια στα παιδιά σας, έχει επίδραση στην νοητική τους ικανότητα καθώς και στην διάθεση τους.

Τα παιδιά μέσω των ΜΜΕ, βομβαρδίζονται καθημερινά με διαφημίσεις που προωθούν το γρήγορο φαγητό, πατατάκια, γαριδάκια, σοκολάτες κλπ, τρόφιμα ιδιαίτερα ελκυστικά προς τα παιδιά αλλά με μικρή έως ελάχιστη διατροφική αξία.

Εντούτοις,  υπάρχουν απλά βήματα τα οποία μπορούν να κάνουν οι γονείς για να προωθήσουν στα παιδιά τους υγιεινές διατροφικές συνήθειες, χωρίς να μετατρέπονται  οι ώρες των γευμάτων σε εμπόλεμη ζώνη.

Κορυφαία tips για να προωθήσετε υγιεινές διατροφικές συνήθειες στα παιδιά σας.
  • Συχνά οικογενειακά γεύματα.  Γνωρίζοντας ότι το δείπνο σερβίρεται συγκεκριμένη ώρα κάθε βράδυ και ότι όλη η οικογένεια συμμετέχει σ’αυτό ενισχύει την όρεξη.  Το ίδιο μπορεί να συμβαίνει και με το πρόγευμα. Έρευνες δείχνουν ότι τα παιδιά που τρώνε πρωινό έχουν καλύτερη απόδοση στο σχολείο. Αποφύγετε τις έντονες συζητήσεις την ώρα του φαγητού.
  • Μαγειρέψτε περισσότερο στο σπίτι. Το σπιτικό φαγητό αποτελεί υγιεινή επιλογή για όλη την οικογένεια και δίνει στα παιδιά να καταλάβουν από νωρίς της σημασία του σπιτικού φαγητού. Το φαγητό που αγοράζουμε από έξω έχει περισσότερο λίπος, ζάχαρη και αλάτι.  Δειπνίστε έξω μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις.
  • Αφήστε τα παιδιά να συμμετέχουν. Τα παιδιά απολαμβάνουν να βοηθάνε τους μεγάλους στα ψώνια, και στην προετοιμασία του φαγητού. Επίσης αποτελεί ευκαιρία για το γονείς να διδάξουν στα παιδιά τους τις διατροφικές αξίες των διαφόρων τροφίμων (και για τα μεγαλύτερα παιδιά) πώς να διαβάζουν τις ετικέτες τροφίμων.
  • Ετοιμάστε μία ποικιλία διαθέσιμων υγιεινών σνακ  αντί  για  σνακ κενών θερμίδων.  Έχετε  πάντα στο σπίτι, σε σημεία εύκολα προσβάσιμα προς τα παιδιά σας π.χ. φρούτα, λαχανικά, γιαουρτάκια,  σνακ δημητριακών ολικής άλεσης και υγιεινά ποτά (γάλα, φυσικό χυμό). Αποφύγετε να έχετε στο σπίτι σνακ κενών θερμίδων όπως γαριδάκια, πατατάκια, μπισκότα και αναψυκτικά, καθώς τα παιδιά εύκολα «εθίζονται» σ’αυτά.
  • Περιορίστε την ποσότητα των μερίδων. Μην επιμένετε να «καθαρίσει» το παιδί σας το πιάτο του και μην χρησιμοποιείται πότε τρόφιμα που αρέσουν στα παιδιά σας π.χ σοκολατάκια, πατατάκια κλπ ως ανταμοιβή για να κάνουν π.χ τα μαθήματα τους ή εύσημα.

Τέλος μην ξεχνάτε ότι οι γονείς αποτελούν  παράδειγμα για τα παιδιά τους που συχνά μιμούνται τους γονείς.  Επομένως αν θέλετε πραγματικά να μάθετε τα παιδιά σας να τρώνε σωστά,  θα πρέπει να  βλέπουν και εσάς να κάνετε το ίδιο, διαφορετικά δίνεται συγκεχυμένες εικόνες και έτσι δεν θα έχετε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.

 

Facebook Comments

Συντάκτης: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη Κωνσταντίνου, ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου εδώ και αρκετά χρόνια. Ενώ παράλληλα διδάσκω στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Είμαι αριστούχος των ΤΕΙ Αθήνας, στο τμήμα Αισθητικής και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Διατροφής Διαιτολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα τροφίμων.

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε;