Είναι γνωστό ότι η ένταξη της φυσικής δραστηριότητας στη ζωή μας έχει οφείλη σε όλα τα επίπεδα, μας βοηθάει  στη πρόληψη ασθενειών όπως καρδιαγγεικά νοσήματα, οστεοπόρωση κλπ, επίσης βελτιώνει τη διάθεση και τη ψυχική μας υγεία. Πάρακατω καταγράφονται συνοπτικά  μερικά από τα οφέλη της άσκησης:

1. Καρδιαγγειακό σύστημα:  Η ήπια σωματική δραστηριότητα ασκεί θετική επίδραση στο καρδιαγγειακό σύστημα με αποτέλεσμα τη μείωση της αρτηριακής πίεσης, αύξηση της  HDL (καλής χοληστερόλης), μείωση ισχαιμικών επεισοδίων,  βελτίωση των λιπιδαιμιών,  καλύτερη αιμάτωση σε τριχοειδικό επίπεδο, κλπ.
2.    Βελτίωση της κίνησης:  Μέσα από την άσκηση όλες οι κινήσεις γίνονται πιο εύκολα και το άτομο που ασκείται  αποκτά περισσότερη ευκαμψία κάτι που τον βοηθά στη πρόληψη τραυματισμού των αρθρώσεων του κλπ.
3.    Ενδυνάμωση του μυϊκού συστήματος :  Η αύξηση του μυϊκού ιστού οδηγεί σε αύξηση του βασικού μεταβολισμού, σωστότερη κατανομή του λιπώδους ιστού  και βελτίωση του σχήματος του σώματός του.
4.    Μείωση λιπώδους ιστού – αντιμετώπιση της παχυσαρκίας.  Μέσα από την άσκηση παρατηρείται μείωση του λίπους με παράλληλη αύξηση της μυϊκής μάζας. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι είναι απαραίτητο η άσκηση να συνοδεύεται με σωστή διατροφή, διαφορετικά τα αποτελέσματα δεν θα είναι τα αναμενόμενα.  Συχνά διαπιστώνουμε απώλεια μυϊκής μάζας εάν η άσκηση δεν συνοδεύεται από την κατάλληλη διατροφή (απαιτείται ισορροπία υδατανθράκων, λιπών, πρωτεϊνών).
5.    Έλεγχος  του αισθήματος της πείνας: Υπάρχουν έρευνες που υποστηρίζουν ότι η άσκηση μπορεί να ελέγξει  την όρεξη μέσω της έκκρισης  της ορμόνης κορτικοτροπίνης και του νευροπεπτιδίου Υ.
6.    Βελτίωση του ύπνου: Για τα άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα ύπνου εξαιτίας του stress, φαίνεται ότι η συχνή και ήπια φυσική δραστηριότητα τα βοηθάει στο αποκτήσουν καλύτερη ποιότητα ύπνου (περισσότερες  ώρες ύπνου και βαθύτερο ύπνο).  Παρόλα αυτά το άτομο δεν πρέπει να ασκείται τις ώρες που πλησιάζουν τις ώρες  που πάει για ύπνο.
7.    Πρόληψη οστεοπενίας  – οστεοπόρωσης.  Μέσω της άσκησης ενισχύεται η εναπόθεση του ασβεστίου, φωσφόρου και μαγνησίου στα οστά
8.    Αύξηση μεταβολισμού: Φαίνεται ότι ο βασικός μεταβολισμός αυξάνεται για περίπου 48 ώρες μετά από ασκήσεις  ενδυνάμωσης.  Αυτό πιθανόν να συμβαίνει στα πλαίσια της προσπάθειας του ανθρώπινου σώματος να  αναδομήσει και να αποκαταστήσει τους  ιστούς που έχουν φθαρεί κατά τη διάρκεια της άσκησης.
9.    Αντιμετώπιση της κατάθλιψης:  H άσκηση φαίνεται να έχει θετικά αποτελέσματα στη αντιμετώπιση της κατάθλιψης μέσω της έκκρισης των ενδορφινών  οι οποίες με τη σειρά τους διεγείρουν τον ντοπαμινεργικό σύστημα.
10.    Βελτίωση σεξουαλικής ζωής:  Η συχνή  σωματική δραστηριότητα κάνει το άτομο να νιώθει πιο ενεργό, βελτιώνει την εικόνα του σώματός του, παράγοντες που δρουν θετικά στη σεξουαλική επιθυμία.  Επίσης φαίνεται οι άνδρες που ασκούνται συστηματικά να έχουν λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν στυτική δυσλειτουργία.
11.    Μείωσης της αντίστασης στην ινσουλίνη: Φαίνεται ότι η άσκηση αντιμετωπίζει το πρόβλημα αυτό καθώς μέτα την άσκηση τα κύτταρα  επιτρέπουν στην ινσουλίνη να κάνει τη δουλεία της που είναι να εισαγάγει τη γλυκόζη στα κύτταρα.
12.    Μείωση νοσηρότητας και θνησιμότητας: Mέσω των πάνω και σε συνδυασμό πάντα με σωστή διατροφή και σωστό σωματικό βάρος.

 

Facebook Comments

Συντάκτης: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη Κωνσταντίνου, ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου εδώ και αρκετά χρόνια. Ενώ παράλληλα διδάσκω στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Είμαι αριστούχος των ΤΕΙ Αθήνας, στο τμήμα Αισθητικής και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Διατροφής Διαιτολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα τροφίμων.

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε;