Τρόφιμα που υπόσχονται ένα όμορφο δέρμα

τρόφιμα για ένα όμορφο δέρμα

Τρόφιμα για ένα όμορφο δέρμα

 
Ότι τρώμε αντικατοπτρίζεται όχι μόνο στην υγεία μας αλλά και στην εξωτερική μας εμφάνιση.  Όσο πιο σωστά τρεφόμαστε τόσο πιο λαμπερό δέρμα θα έχουμε.   Αντίθετα όσο  λιγότερο ασχολούμαστε με τη διατροφή μας, τόσο περισσότερα προβλήματα θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε στο δέρμα μας.  

Η απόκτηση και η διατήρηση ενός όμορφου και λαμπερού δέρματος απαιτεί μια ισορροπημένη διατροφή, επαρκή σε πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και λίπη με τις απαραίτητες ποσότητες βιταμινών, μετάλλων και αντιοξειδωτικών.

Πιο κάτω αναφέρονται τρόφιμα, τα οποία μέσα από έρευνες έχει φανεί ότι η ένταξη τους σε ένα καθ΄όλα ισορροπημένο διαιτολόγιο βοηθά στο να έχουμε ένα υγιές δέρμα.

Προβλήματα όπως η ακμή καθώς και χρόνια δερματικά προβλήματα όπως το έκζεμα ενδέχεται να συσχετίζονται με τη διατροφή.
 

Τα Top τρόφιμα για ένα όμορφο δέρμα

 

Γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά

Ένα από τα πιο σημαντικά θρεπτικά συστατικά για το δέρμα μας είναι η Βιταμίνη Α.   Απαραίτητη για τη διαίρεση των κυττάρων.  Μια από τις καλύτερες πηγές της βιταμίνης Α είναι τα γαλακτομικά προϊόντα. Οι ειδικοί αναφέρουν ότι η υγεία των κυττάρων του δέρματος εξαρτάται από τη βιταμίνη Α που λαμβάνουμε μέσα από τη διατροφή μας.
 

Βατόμουρα, μύρτιλλα, φράουλες, κεράσια

Αυτό που συνδέει τα τέσσερα αυτά φρούτα μεταξύ τους είναι η υψηλή περιεκτικότητα τους  σε αντιοξειδωτικά.  Η συνεισφορά  των τροφίμων αυτών εξαιτίας ακριβώς της υψηλής αντιοξειδωτικής τους ικανότητας για ένα υγιές δέρμα είναι μεγάλη.  Προστατεύουν τα κύτταρα του ανθρώπινου οργανισμού από τις αρνητικές επιδράσεις των ελευθέρων ριζών.  Όταν τα κύτταρα του δέρματος προστατεύονται από τις καταστροφικές επιδράσεις των ελευθέρων ριζών το δέρμα φαίνεται νεότερο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
 

Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι είναι επίσης πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, τα οποία μειώνουν τη φλεγμονή προστατεύοντας τις μεμβράνες των κυττάρων.   Έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι μειώνει τις βλάβες που προκαλούνται από το ηλιακό έγκαυμα και την υπερέκθεση στην υπεριώδη ακτινοβολία.  Επίσης το πράσινο τσάι είναι πλούσιο σε πολυφαινόλες,  στοιχεία που μειώνουν τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου που προκαλεί η αυξημένη παραγωγή ελευθέρων ριζών.
 

Σολομός, καρύδια, λιναρόσπορος

Ο Σολομός καθώς και άλλα λιπαρά ψάρια, τα καρύδια και ο λιναρόσπορος είναι πλούσια σε καλά λιπαρά οξέα, που αποτελούν το κλειδί για να αποκτήσουμε ένα όμορφο και υγιές δέρμα.  Τα απαραίτητα λιπαρά οξέα όπως τα Ω-3 προστατεύουν τις μεμβράνες των κυττάρων, μειώνουν την παραγωγή φλεγμονωδών παραγόντων που μπορεί να βλάψουν το δέρμα.
 

Καρότα

Είναι εξαιρετική πηγή καροτενοειδών, τα οποία μετατρέπονται στον οργανισμό σε Βιταμίνη Α, απαραίτητη για ένα υγιές δέρμα. Επίσης είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά που προστατεύουν τα κύτταρα μας από τις καταστροφικές επιδράσεις των ελευθέρων ριζών.  Η βιταμίνη Α είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη και διατήρηση των κυττάρων του δέρματος και η ανεπάρκειας της μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τη ξηρότητα του δέρματος.
 

Αβοκάντο

Eίναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β και απαραίτητα λιπαρά οξέα τα οποία έχουν αντιφλεγμονώδη δράση προστατεύοντας έτσι το δέρμα μας.
 

Αμύγδαλα

Τα αμύγδαλα είναι πλούσια σε βιταμίνη Ε,  γνωστή για την αντιοξειδωτική της δράση καθώς  προστατεύει το δέρμα από τις καταστροφικές βλάβες των ελευθέρων ριζών   και την πρόωρη γήρανση.

Facebook Comments

Συντάκτης: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη Κωνσταντίνου, ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου εδώ και αρκετά χρόνια. Ενώ παράλληλα διδάσκω στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Είμαι αριστούχος των ΤΕΙ Αθήνας, στο τμήμα Αισθητικής και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Διατροφής Διαιτολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα τροφίμων.

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε;