8 βασικές αρχές για μία διατροφή με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη

  1. Καταναλώστε άφθονα μη αμυλούχα λαχανικά, όσπρια και φρούτα όπως μήλα, αχλάδια και μούρα. Ακόμη και τα τροπικά φρούτα όπως μπανάνες, μάνγκο, παπάγια τείνουν να έχουν χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη σε σχέση πάντα με τα τυπικά επιδόρπια.
  2. Καταναλώστε δημητριακά τα οποία έχουν υποστεί την ελάχιστη επεξεργασία που θα μπορούσαν να έχουν υποστεί, όπως  ψωμί ολικής άλεσης, καστανό ή μαύρο ρύζι, ολόκληρο κριθάρι, κεχρί, σιτάρι, βρώμη, granola (μείγμα βρώμης, ξηρών καρπών και μέλι) ή μούσλι..
  3. Περιορίστε τις λευκές πατάτες και τα επεξεργασμένα δημητριακά όπως λευκό ψωμί, λευκά μακαρόνια (ένα μικρό πιατάκι του φρούτου).
  4. Περιορίστε τα γλυκά και επιλέξτε  να τα καταναλώνετε περιστασιακά.  Μειώστε το χυμό φρούτων – όχι περισσότερο από ½ φλιτζάνι  την ημέρα.  Περιορίστε στο ελάχιστο τα ποτά που περιέχουν ζάχαρη.
  5. Καταναλώστε  στα περισσότερα γεύματά σας  πηγές πρωτεΐνης φτωχές σε κορεσμένα λιπαρά   όπως  όσπρια, ψάρια, φιλέτο κοτόπουλο.
  6. Επιλέξτε τρόφιμα με καλά λιπαρά όπως ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς (καρύδια, αμύγδαλα κλπ), αβοκάντο, προσοχή όμως στις ποσότητες καθώς είναι τρόφιμα πλούσια σε θερμίδες. Περιορίστε τα κορεσμένα λιπαρά από τα γαλακτοκομικά ή άλλα ζωικής προέλευσης τρόφιμα.  Περιορίστε εντελώς τα μερικώς υδρογονωμένα λιπαρά (trans λιπαρά), τα οποία βρίσκονται στο γρήγορο φαγητό και σε πολλά συσκευασμένα  τρόφιμα.
  7. Προσπαθήστε να έχετε 3 γεύματα και 2 σνακς καθημερινά και μην παραλείπετε το πρωινό σας.
  8. Τρώτε αργά και σταματήστε όταν νιώσετε το στομάχι σας γεμάτο (προσοχή μην φθάνετε ποτέ στο σημείο της υπερπλήρωσης του στομάχου καθώς τότε σίγουρα το έχετε παρακάνει)
Facebook Comments

Συντάκτης: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη Κωνσταντίνου, ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου εδώ και αρκετά χρόνια. Ενώ παράλληλα διδάσκω στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Είμαι αριστούχος των ΤΕΙ Αθήνας, στο τμήμα Αισθητικής και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Διατροφής Διαιτολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα τροφίμων.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο