• e-mail
  • Δευ - Παρ: 2:00μμ - 9:00μμ

4 τρόποι να μειώσετε τη χοληστερόλη σας

χοληστερόλη

Μειώστε τη χοληστερόλη σας με μία ισορροπημένη διατροφή

Πολλοί άνθρωποι μπορούν να μειώσουν τη χοληστερόλη τους, απλά αλλάζοντας τον τρόπο διατροφής τους. Για παράδειγμα, εάν είστε οπαδός τoυ λιπαρού κρέατος  και απλά αρχίσετε να καταναλώνετε λιγότερο και πιο άλιπο κρέας, καθώς και περισσότερα λαχανικά, φρούτα και ολικής αλέσεως δημητριακά, μπορείτε να μειώσετε την ολικής σας χοληστερόλη  κατά 25% ή και περισσότερο. 

Περιορίζοντας το κορεσμένο λίπος που βρίσκεται στο κρέας και στα πλήρη γαλακτοκομικά καθώς και τα trans λιπαρά μπορεί να μειώσετε τη χοληστερόλη σας κατά 5-10%.

4 διατροφικά βήματα για να μειώσετε τη χοληστερόλη σας
  • Πείτε ΝΑΙ στα ακόρεστα λιπαρά οξέα και ΟΧΙ στα κορεσμένα και trans λιπαρά

Τα περισσότερα φυτικά λάδια συνίστανται από ακόρεστα λιπαρά τα οποία είναι ωφέλημα στη μείωση της χοληστερόλης. .  Τρόφιμα πλούσια σε καλά λιπαρά είναι τα λιπαρά ψάρια, οι ξηροί καρποί, οι διάφοροι καρποί και ορισμένα λαχανικά. Ταυτόχρονα, περιορίστε την πρόσληψη τροφίμων πλούσιων σε κορεσμένα λιπαρά και μείνετε μακριά από τα trans λιπαρά. 

  • Καταναλώστε περισσότερες  διαλυτές φυτικές ίνες

Καταναλώστε περισσότερες διαλυτές φυτικές  ίνες όπως αυτές που βρίσκονται στη βρώμη και τα φρούτα. Ο τύπος αυτός των φυτικών ινών μπορεί να μειώσει σημαντικά τα επίπεδα της χοληστερόλης όταν καταναλώνονται στα πλαίσια μίας ισορροπημένης διατροφής. 

  • Συμπεριλάβετε στη διατροφή σας φυτικές στερόλες και στανόλες.  

Οι ουσίες αυτές μοιάζουν δομικά με το μόριο της χοληστερόλης. Όταν καταναλώνονται, βοηθάνε να μειωθεί το ποσό της απορροφηθείσας χοληστερόλης.  Οι φυτικές στερόλες και στανόλες βρίσκονται σ’ έναν αυξανόμενο αριθμό τροφίμων όπως στις φυτικές μαργαρίνες, χυμούς, γιαούρτι και λευκό τυρί. 

  • Βρείτε τη διατροφή που σας ταιριάζει

Αν και η διατροφή μπορεί να αποτελεί ένα απλό και αποτελεσματικό τρόπο να βελτιώσετε τα επίπεδα της χοληστερόλης, σε ορισμένους ανθρώπους έχει καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με κάποιους άλλους. Εάν ο γιατρός ή ο διαιτολόγος σας, σας έχει δώσει κάποια διατροφή για τη μείωση της χοληστερόλης και παρόλα αυτά σας δεν έχετε το αναμενόμενο αποτέλεσμα, ίσως να χρειαστεί να αλλάξετε τη διατροφή σας ή τη φαρμακευτική σας αγωγή ή και  τα δύο προκειμένου να μειώσετε τη χοληστερόλη σας.

 

 

Συντάκτης: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη και ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου - διατροφολόγου με έδρα το διαιτολογικό μου γραφείο BalanceDiet, στα Νότια προάστια της Αθήνας και συγκεκριμένα στη Βούλα. Είμαι πτυχιούχος του Τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών και του Τμήματος Αισθητικής – Κοσμετολογίας των ΤΕΙ Αθήνας, με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων, ενώ παράλληλα διδάσκω σε δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Στο site μου μπορείτε να βρείτε ελαφριές, νόστιμες συνταγές για δίαιτα, επιλέγοντας φαγητά που σας αρέσουν ή μπορείτε να λάβετε οδηγίες για online δίαιτα μέσω ίντερνετ, από απόσταση, με το κύρος και την εμπειρία που με διακρίνει ως επαγγελματία διαιτολόγο. Σας ευχαριστώ για την παραμονή σας στο site μου και θα είναι χαρά μου η επίλυση οποιασδήποτε απορίας σχετική με την υγιεινή σας διατροφή!