Εννέα λόγοι για να βάλετε το νερό στη ζωή σας!

Νερό

Νερό, χωρίς αυτό, δεν θα μπορούσε να υπάρχει ζωή

Όλοι γνωρίζουν και έχουν ακούσει  ότι το νερό κάνει καλό.  Πολλές φορές όμως  οι λόγοι για τους οποίους σας λένε οι ειδικοί ότι το νερό κάνει καλό είναι λίγο ασαφής.  Συχνά, ακόμη και εάν κάποιος γνωρίζει τους λόγους για τους οποίους  πρέπει να πίνει νερό, το παραμελεί.

Εντούτοις υπάρχουν κάποιοι πολύ ισχυροί λόγοι, για τους οποίους πρέπει κάποιος να πίνει  άφθονο νερό καθημερινά.  Η υιοθέτηση της συνήθειας αυτής,  φαντάζει λίγο δύσκολη παρόλα αυτά με λίγη προσπάθεια μπορεί να επιτευχθεί.

Το  θέμα είναι ότι οι άνθρωποι δεν επικεντρώνονται συχνά, σ’ αυτή την  συνήθεια. Καταλήγουν να  πίνουν  καφέ,  σόδα,  αλκοόλ,  χυμούς φρούτων, τσάι,  γάλα και ένα σωρό άλλα ποτά ή απλά  συχνά, δεν πίνουν  αρκετά υγρά, και καταλήγουν να αφυδατωθούν – κάτι το οποίο δεν είναι καλό στην υγεία γενικότερα.

Παρακάτω παρατίθενται εννέα  ισχυροί λόγοι για  τους οποίους θα πρέπει να βάλετε το  νερό στη ζωή σας
1. Απώλεια βάρους

Το νερό αποτελεί  ένα από τα καλύτερα εργαλεία για την απώλεια βάρους.   Αρχικά επειδή  αντικαθιστούμε τα  υψηλής θερμιδικής αξίας ποτά,  όπως σόδα,  χυμούς,  αλκοόλ με ένα ρόφημα που δεν έχει θερμίδες.  Επίσης φαίνεται να καταστέλλει την  μεγάλη όρεξη για φαγητό. Ακόμη,  συχνά όταν νιώθουμε ότι πεινάμε,  στην πραγματικότητα είμαστε απλά διψασμένοι . Το νερό δεν έχει λίπος, δεν έχει θερμίδες, δεν έχει υδατάνθρακες, δεν έχει  ζάχαρη.   Πίνετε λοιπόν άφθονο νερό  για να σας βοηθήσει στην προσπάθεια που κάνετε για απώλειας βάρους.

2. Υγεία της Καρδιάς

Πίνοντας μία σωστή ποσότητα νερού καθημερινά, αυτό  θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο για  καρδιακό επεισόδιο.   Σε  μια εξαετή μελέτη  που δημοσιεύθηκε την 1η Μαΐου του 2002 στο American Journal of Epidemiology,  βρέθηκε ότι   τα άτομα  που έπιναν περισσότερο από 5 ποτήρια νερό την ημέρα, είχαν 41% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιακή προσβολή,  σε σχέση με τα άτομα  που έπιναν λιγότερο από  δύο ποτήρια νερό την ημέρα.

3. Ενέργεια

Όντας αφυδατωμένοι,  είναι κάτι που μπορεί να μειώσει την ενέργειά σας και να σας κάνει να αισθάνεστε κουρασμένοι. Αυτό μπορεί να παρατηρηθεί  ακόμη και σε ήπια αφυδάτωση μόλις 1 ή 2 % του  σωματικού σας βάρους.   Αν νιώθετε διψασμένοι θα πρέπει να γνωρίζετε ότι είστε ήδη αφυδατωμένοι και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε κόπωση, μυϊκή αδυναμία, ζάλη και άλλα συμπτώματα.

4. Αντιμετώπιση Πονοκεφάλων

Ένα άλλο σύμπτωμα της αφυδάτωσης είναι πονοκέφαλοι. Στην πραγματικότητα, συχνά όταν υποφέρουμε από πονοκεφάλους είναι απλά θέμα του ότι δεν πίνουμε αρκετή ποσότητα νερού.  Βέβαια,  υπάρχουν πολλές άλλες αιτίες στις οποίες οφείλονται οι πονοκέφαλοι, παρόλα αυτά η αφυδάτωση είναι μία συχνή αιτία.

5. Υγιές δέρμα

Το πόσιμο νερό μπορεί να καθαρίσει το δέρμα.  Συχνά  οι άνθρωποι αναφέρουν  ότι παρατηρούν μια υγιή λάμψη στο δέρμα τους όταν πίνουν αρκετή ποσότητα νερού. Βέβαια αυτό δεν συμβαίνει  σε μία νύχτα, αλλά σίγουρα μόλις μια εβδομάδα από την κατανάλωση σωστής ποσότητας νερού, μπορεί να έχετε καλά αποτελέσματα στο δέρμα σας.

6. Προβλήματα στο γαστρεντερικό

Το πεπτικό μας σύστημα,  χρειάζεται μια σωστή ποσότητα νερού για να πέψει σωστά την τροφή. Συχνά το νερό μπορεί να βοηθήσει στην  αντιμετωπίσει  προβλημάτων που δημιουργούνται από τα οξέα του στομάχου.  Επίσης  το νερό μαζί με τις φυτικές ίνες μπορεί να αντιμετωπίσει  τη δυσκοιλιότητα (συχνά είναι αποτέλεσμα της αφυδάτωσης).

7. Καθαρισμός του σώματος

Το νερό χρησιμοποιείται από το σώμα για να βοηθήσει στην απομάκρυνση των τοξινών και των άχρηστων προϊόντων από το σώμα.

8. Μειώνει τον κίνδυνο για ορισμένες μορφές καρκίνου

Πίνοντας μία σωστή  ποσότητα νερού έχει   βρεθεί ότι μειώνεται ο κίνδυνος για τον  καρκίνο του παχέος εντέρου κατά 45%.  Επίσης βρέθηκε ότι κατανάλωση άφθονου νερού μπορεί  να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου της ουροδόχου κύστεως  κατά 50%.  Τέλος ενδέχεται να συμβάλλει στη μειώσει του καρκίνου του μαστού.

9. Καλύτερη άσκηση

Όταν είστε αφυδατωμένοι αυτό μπορεί να μειώσει σοβαρά τις αθλητικές σας δραστηριότητες, σας ρίχνει και καθιστά δυσκολότερη την άρση βαρών. Η άσκηση απαιτεί επιπλέον νερό,  έτσι βεβαιωθείτε ότι έχετε ενυδατωθεί προηγουμένως, κατά τη διάρκεια και μετά την άσκηση.

Facebook Comments

Συντάκτης: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη Κωνσταντίνου, ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου εδώ και αρκετά χρόνια. Ενώ παράλληλα διδάσκω στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Είμαι αριστούχος των ΤΕΙ Αθήνας, στο τμήμα Αισθητικής και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Διατροφής Διαιτολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα τροφίμων.

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε;