Tips για υγιεινά και οικονομικά γεύματα

υγιεινά οικονομικά γεύματα

Υγιεινά οικονομικά γεύματα

Το να εξασφαλίσετε στην οικογένεια σας υγιεινά οικονομικά γεύματα είναι πολύ σημαντικό τόσο για την υγεία σας όσο και την τσέπη σας.  Ας δούμε αναλυτικά τους λόγους για τους οποίους θα  πρέπει να προγραμματίζετε τα γεύματά σας.

  1. Για να βοηθήσετε εσάς και την οικογένεια σας να είστε πιο υγιής
  2. Όταν προγραμματίζετε τα γεύματα σας, είστε σίγουροι ότι συμπεριλαμβάνετε αρκετά τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή να έχετε αρκετά φρούτα και λαχανικά στα γεύματα σας.
  3. Σας βοηθάει να ισορροπήσετε τα γεύματα σας
  4. Όταν σερβίρετε ένα τρόφιμο το οποίο είναι πλούσιο σε λιπαρά ή αλάτι, μπορείτε να προγραμματίσετε να το συνοδεύσετε με τρόφιμα χαμηλά σε λίπος ή αλάτι.  Για παράδειγμα τα αλλαντικά είναι τρόφιμα πλούσια σε αλάτι.  Εάν έχετε λοιπόν προγραμματίσει να καταναλώσετε κάποιο αλλαντικό σε κάποιο γεύμα μπορείτε να προγραμματίσετε να το συνοδεύσετε με σαλάτα ή διάφορα λαχανικά τα οποία δεν χρειάζονται αλάτι.
  5. Για να εξοικονομείτε χρήματα
  6. Εάν έχετε κάνει τον προγραμματισμό σας πριν πάτε για ψώνια θα είστε σε θέση να γνωρίζετε τι έχετε αλλά και  τι χρειάζεστε.  Επίσης όταν  ψωνίζετε έχοντας τη λίστα στα χέρια σας αποφεύγετε τις ακριβές,  περιττές αγορές.
  7. Για να εξοικονομείτε χρόνο και κόπο
  8. Όταν προγραμματίζετε τα γεύματα σας, έχετε πάντα τα τρόφιμα που χρειάζεστε  στη  διάθεση σας,  και κάνετε λιγότερες επισκέψεις στο super market και στο μανάβικο.  Ο προγραμματισμός, σας βοηθάει επίσης,  να χρησιμοποιήσετε ότι σας έχει απομείνει κάτι που σας μειώνει το χρόνο μαγειρέματος και το κόστος τροφίμων.
Τips για τα ψώνια
  1. Πριν πάτε για ψώνια, κάντε μια λίστα με τα τρόφιμα που χρειάζεστε.  Καλύτερα κάντε το στην κουζίνα σας,  ούτως ώστε να μπορείτε να ελέγχετε τι έχετε.
  2. Όταν ψωνίζετε δοκιμάστε να αγοράσετε τα προϊόντα με την ετικέτα του super market που εσείς ψωνίζετε.  Συνήθως κοστίζουν πολύ λιγότερο από τα επώνυμα προϊόντα, ενώ η γεύση τους και η θρεπτική τους αξίας είναι ίδια με τα επώνυμα.
  3. Αφιερώστε χρόνο για να συγκρίνετε τιμές μεταξύ των φρέσκων, κατεψυγμένων και κονσερβοποιημένων τροφίμων. Αγοράστε αυτό που φαίνεται να είναι το καλύτερο και τρόφιμα εποχής.  ‘Έχετε πάντα στο νου σας το “Value for money”.
  4. Αποφύγετε την σπατάλη τροφίμων. Αγοράστε μόνο την ποσότητα που η οικογένεια σας χρειάζεται.
Διαβάζετε προσεκτικά τις ετικέτες τροφίμων
  1. Διαβάστε τις διατροφικές πληροφορίες  που βρίσκονται στα πακεταρισμένα τρόφιμα.  Συγκρίνετε την ποσότητα λίπους, νατρίου, θερμίδων και άλλων θρεπτικών συστατικών σε παρόμοια προϊόντα.  Αυτό σας βοηθάει να επιλέξετε τρόφιμα με λιγότερα λιπαρά, νάτριο ή θερμίδες και περισσότερες βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες
  2. Δείτε την ημερομηνία λήξης, σας βοηθάει να επιλέγετε πιο φρέσκα προϊόντα.
  3. Χρησιμοποιείστε  την τιμή ανά μονάδα προϊόντος για να συγκρίνετε παρόμοια προϊόντα.  Σας δίνει πληροφορίες  σχετικά με το κόστος ανά κιλό.   Σε πολλά καταστήματα η τιμή ανά μονάδα προϊόντος αναγράφεται στο ράφι κάτω από το προϊόν.

Εάν ακολουθήσετε τις πιο πάνω συμβουλές, ένα είναι σίγουρο, ότι θα βγείτε κερδισμένοι, έχοντας καταφέρει να έχετε υγιεινά οικονομικά γεύματα.

Facebook Comments

Συντάκτης: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη Κωνσταντίνου, ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου εδώ και αρκετά χρόνια. Ενώ παράλληλα διδάσκω στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Είμαι αριστούχος των ΤΕΙ Αθήνας, στο τμήμα Αισθητικής και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Διατροφής Διαιτολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα τροφίμων.

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε;