• e-mail
  • Δευ - Παρ: 2:00μμ - 9:00μμ

Tips για μία σωστή διατροφή με διάρκεια

σωστή διατροφή

Σωστή διατροφή με διάρκεια

Όταν αναφερόμαστε στη σωστή-υγιεινή διατροφή, σε καμία περίπτωση δεν αναφερόμαστε σε αυστηρές-περιοριστικές δίαιτες, υπερβολικά αδύνατα σώματα ή τον παντελή περιορισμό τροφίμων που αγαπάμε.  Αντίθετα η σωστή διατροφή μας κάνει να νιώθουμε όμορφα. Μας δίνει περισσότερη ενέργεια και μας εξασφαλίζει μια καλύτερη υγεία.  Όλα αυτά μπορούν να επιτευχθούν μαθαίνοντας κάποιες βασικές διατροφικές αρχές που ο καθένας τις χρησιμοποιεί κατά τρόπο που έχει αποτέλεσμα για αυτόν.

Προετοιμάστε τον εαυτό σας για την επιτυχία

Είναι πολύ σημαντικό να προετοιμάσετε τον εαυτό σας για την επιτυχία.  Σκεφτείτε το σχεδιασμό της σωστής διατροφής ως ένα αριθμό μικρών ρεαλιστικών βημάτων και όχι σαν μια μεγάλη δραστική αλλαγή.  Εάν προσεγγίσετε τις αλλαγές σταδιακά και με προσήλωση θα μπείτε στο πνεύμα της υγιεινής διατροφή πολύ πιο γρήγορα από ότι νομίζετε.

Απλοποιείστε

Αντί να συγκεντρώνεστε στη μέτρηση των θερμίδων ή τη μέτρηση των μερίδων, σκεφτείτε τη διατροφή σας τόσο ως χρώμα όσο και ως μία ποικιλία από φρέσκα τρόφιμα.  Αυτός ο τρόπος μπορεί να είναι ευκολότερος για να κάνετε πιο σωστές επιλογές.  Βρείτε φαγητά που σας αρέσουν καθώς και εύκολες συνταγές που φτιάχνονται με λίγα και φρέσκα συστατικά.  Σταδιακά η διατροφή σας θα γίνει πιο σωστή αλλά και πιο νόστιμη.

Κάντε τις αλλαγές σιγά-σιγά

Το να αλλάξετε τα πάντα ξαφνικά δεν είναι ρεαλιστικό.  Συχνά οδηγεί σε παρασπονδίες ή απογοήτευση και τέλος σε παράτημα της προσπάθειας.  Κάντε μικρά βήματα.  Προσθέσετε σαλάτες στη καθημερινή σας διατροφή ή  αντικαταστήστε στη μαγειρική το βούτυρο με το ελαιόλαδο.  Όταν οι  μικρές αλλαγές γίνουν συνήθεια, μπορείτε να συνεχίσετε προσθέτοντας και άλλες υγιεινές διατροφικές επιλογές, μέχρι και αυτές να γίνουν συνήθεια*.  Μη βιάζεστε για το αποτέλεσμα.

Απενοχοποιηθείτε

Δεν χρειάζεται να είσαστε τέλειοι και να στερηθείτε εντελώς τα τρόφιμα που σας αρέσουν.  Ο μακροπρόθεσμος στόχος είναι να νιώθετε όμορφα, να έχετε περισσότερη ενέργεια και να μειώσετε τον κίνδυνο για παθήσεις που σχετίζονται με τη διατροφή.  Μην αφήνετε τις παρασπονδίες να σας εκτροχιάζουν.  Να θυμάστε ότι κάθε σωστή διατροφική επιλογή που κάνετε μετράει.

Μέτρον άριστον

Συχνά οι άνθρωποι θεωρούν ότι όταν ακολουθούν μία υγιεινή διατροφή θα πρέπει να ακολουθούν τη θεωρία του όλα ή τίποτα.  Εντούτοις το κλειδί βρίσκεται στο μέτρο.    Δεν υπάρχουν «απαγορευμένα» τρόφιμα.  Υπάρχουν τρόφιμα που μπορούμε να τα καταναλώνουμε καθημερινά και σε μεγάλες ποσότητες  (πχ λαχανικά) και άλλα που μπορούμε να τα καταναλώνουμε λιγότερο συχνά και σε μικρότερες ποσότητες (πχ γλυκά και junk food).  Όταν αποφεύγετε συγκεκριμένα τρόφιμα ή ομάδες τροφίμων, είναι φυσιολογικό να τα επιθυμείτε περισσότερο και τότε είναι που νιώθετε ότι έχετε αποτύχει στη περίπτωση που θα ενδώσετε στον «πειρασμό».  Εάν είσαστε επιρρεπείς στα γλυκά, αλμυρά ή ανθυγιεινά τρόφιμα αρχικά προσπαθήστε να μειώσετε τις ποσότητές τους και στη συνέχεια τη συχνότητα κατανάλωσής τους.  Αργότερα θα διαπιστώσετε ότι τα επιθυμείτε λιγότερο ή ότι αρκείστε μόνο στην περιστασιακή κατανάλωσή τους.

Διαχειριστείτε τις μερίδες

Συχνά οι μερίδες που σερβίρονται στα εστιατόρια είναι μεγάλες, επομένως όταν επιλέγετε κάποια βράδια να φάτε έξω μπορείτε να επιλέξετε μόνο ένα πιάτο. Ακόμη μοιραστείτε τη μερίδα με κάποιο φίλο εάν αυτή είναι μεγάλη και προσπαθήστε να μην υπερ-παραγγέλνετε. Στο σπίτι χρησιμοποιείστε μικρότερα πιάτα.  Αυτό είναι κάτι που θα σας βοηθήσει να επαναπροσδιορίσετε τις μερίδες σας.

Μη ξεχνάτε το νερό

Το νερό απαλλάσσει τα συστήματα του οργανισμού από τα άχρηστα προϊόντα και τις τοξίνες.  Ακόμη πολλοί άνθρωποι περνώντας τη ζωή τους αφυδατωμένοι, νιώθουν κούραση, έλλειψη ενέργειας και κεφαλαλγίες. Είναι σύνηθες να μπερδεύεται η πείνα με τη δίψα.  Επομένως παραμένοντας καλά ενυδατωμένοι θα σας κάνει να έχετε πιο σωστές διατροφικές επιλογές.

Βάλτε την άσκηση στη ζωή σας

Βρείτε κάποιες δραστηριότητες που σας αρέσουν και βάλτε τις στη ζωή σας.  Η άσκηση μπορεί να σας στρέψει σε πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Δεν είναι απαραίτητο να κλειστεί τε σε κάποιο γυμναστήριο.

Συντάκτης: Κρήνη Κωνσταντίνου

Είμαι η Κρήνη Κωνσταντίνου, ασκώ το επάγγελμα του διαιτολόγου εδώ και αρκετά χρόνια. Ενώ παράλληλα διδάσκω στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ από το 2002. Είμαι αριστούχος των ΤΕΙ Αθήνας, στο τμήμα Αισθητικής και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Διατροφής Διαιτολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα τροφίμων.